Bukefalos 28 år!

Ni som har småbarn, inom kort så....

Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Min son tackar konsekvent nej till tjejer, han har bestämt sig för att inte ha någon tjej före 15 år för han kan inte lita på dem och säger att de inte vill ha långvariga förhållanden. Han är 13 år:love:
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Och min 11 årige son tackar också nej till tjejers invinter på att "va ihop", däremot så umgås han gärna med dom som kompisar.

Alla små brev som kommer hem med små guldhjärtan och pussmunnar lägger han på en hög i köket...

Fast där måste jag ju gå in och tvinga honom att svara, lite rent hyfs måste man ju ha trots att man är "mammas gosse"...

(sonen håller inte med, han är "älskade" pappas gosse, men låter hälsa att han "gillar" mamma också...:rofl:)
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

jag förstår faktiskt inte?

Ena stunden säger folk att det är MKT roligare då ens barn inte är spädbarn längre för då kan man GÖRA saker med barnet, sen i nästa andetag säger de att det är sorgligt då barnet vuxit upp o fått en personlighet?

Föräldrar som säger att de inte vill att deras barn ska ha en egen personlighet har jag som tur är aldrig träffat! Men annars har du nog redan svarat på din egen fråga: Varje fas i barnets liv har ju sin egen charm. Det gäller att njuta av nuet. Man kan inte njuta av bebisdoft när ungen är 14, och man kan inte prata kärlekstrubbel med en två-åring. Det är nog ganska naturligt att man saknar passerade faser och att man ibland längtar till det som ska komma längre fram.
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Jaa, och att man vill att barnen ska utvecklas, men sen när man står där och har fostrat en mycket självständig femtonåring så önskar jag att tiden inte hade gått så fort!
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Jaa, och att man vill att barnen ska utvecklas, men sen när man står där och har fostrat en mycket självständig femtonåring så önskar jag att tiden inte hade gått så fort!

Jag håller helt med dej, när min son fyllde 18 år i fredags så sa jag till honom att det här går jag nog inte riktigt med på:angel: vart tog alla år vägen:eek: han flinade lite och sa, vad ska jag säga? förlåt?:p
Jag älskar mina barn över allt annat, varje ålder har sin egen tjusning, varje ålder är den absolut bästa:love:

Men visst önskar jag ibland att tiden inte skulle gå så fort, jag vill njuta mer:o jag vill ha dem nära mej, alltid:love: som tur är låter mina barn mej pussa och krama dem fortfarande, de tycker bara att jag är pinsam ibland, jag brukar säga att det är min uppgift som mamma att vara pinsam:angel:
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Det där var väl ändå ett väldigt onödigt inlägg!!:mad:

Oskuld till 25 lät mycket bättre.

:rofl::rofl::rofl:

Fölåt om jag klampade in i er rosaskimrande värld och krossade drömmarna om oskulder och kyskhetslöften:angel:
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Jag har nog forfarande inte tagit in att äldsta sonen inte ska med hela semestern utan jobba istället :crazy:.
En hel vecka med bara ett barn (dottern är på ridläger) känns mycket märkligt rent ut sagt.
 
Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Oj, jag är nog tvärtemot jag. Jag tycker det är härligt att ungarna (12 och 13 år) börjar bli självgående varelser! :D

Men när jag och pappan började ha dom varannan vecka när de var 6 och 7 år och jag hade haft dom på heltid innan dess, DÅ hade jag separationsångest som hette duga! Hela tiden dom var med pappan vankade jag omkring som en osalig ande och fick INGENTING gjort.

Så jag förstår hur du känner, Millus. Det är så jobbigt när man är van att vara med hela tiden och veta allt de gör, och helt plötsligt hamnar man utanför. Även om de berättar vad de har gjort när de varit borta så vet man ju sen man själv var tonåring att sanningen kanske friseras lite för att passa bättre för oroliga föräldrars öron. Jag är ett kontrollfreak av stora mått men det har jag bryskt fått vänja mig av med. Ibland går det bra, ibland går det bra inte.

Coolt med moppe, Jocke fick en för några veckor sedan men han får ju bara köra på gården än. Han bara LÄÄÄÄNGTAR tills han blir 15 och får dra iväg dit han vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp