Ni som jobbar natt, sommartid

Hur rapporteras/betalas den extra timmen vid tidsomställning hos er?

  • Övertid

    Röster: 4 12,1%
  • En extra arbetstimme med ob

    Röster: 16 48,5%
  • Inte alls

    Röster: 13 39,4%
  • Annat

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    33
  • Omröstning stängd .

Cattis_E

Trådstartare
Inatt ställde vi ju om klockan. Vilket gör att vi som jobbade natt jobbade en timme extra.

Hur rapporteras/betalas den tiden hos er?
Övertid?
En extra arbetstimme med ob?
Inte alls?

Om inget passar skriv gärna hur
 
Vad jag vet så räknas vår jourersättning inte om när det läggs på en timme på hösten, men inte heller när det försvinner en timme på våren. En kollega drog nitlotten nu mellan lördag söndag så jag får kolla med henne, men tror inte det är ändrat.
 
Vad jag vet så räknas vår jourersättning inte om när det läggs på en timme på hösten, men inte heller när det försvinner en timme på våren. En kollega drog nitlotten nu mellan lördag söndag så jag får kolla med henne, men tror inte det är ändrat.
Ah, intressant. Tänkte inte på våra tekniker som har jourersättning, hur det är för dem. Jag jobbade ju arbetstid hela natten.
Inte varit med om detta på det här jobbet innan. På förra rapporterade vi bara avvikelser från schena, så jag tror faktiskr inte vi lade in något utan blev nitlott på höqsten och bonus på våren. Men jag var nog bara med om det en gång eller så, så minnet är vagt.

Frågade min chef nu hur man brukar göra.
Får se vad svaret blir, eller om han hänvisar till lön 😇.
 
Vi fick en timmes extra betalt med ob. Det tog dock tre månader att få ordning på det varenda jäkla år. Så glad att jag varken jobbar kvar där eller jobbar natt längre.
 
Här får man betalt för den extra timmen plus OB på hösten. Vid omställning på våren så får man betalt för den timmen man förlorar utan OB, om jag förstått det hela rätt.
 
Varken får extra eller dras något. Jag vet att en kollega för länge sen bråkade högt upp i toppen så att han fick en extre timmes betalt.
Efter snart 18 år känner jag att det nog jämnar ut sig i längden.
 
Inte alls,
MEN i vår arbetsgrupp har vi kommit överens om att den som har beredskap på vårhelgen också har beredskap på hösthelgen.
 
Tack för era svar 😀
Som jag misstänkte skiljer det en del.

Var övertid som gällde för mig. Det var snällt tycker jag.
Hur det gäller för teknikerna som har beredskap vet jag inte.

En timme är inte mycket så det spelar mig ingen roll pengamässigt, men gillar att man inte bara ska gilla läget för att man råkade jobba just den natten.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 541
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp