Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

(Kvällsposten)
Hela Travsverige rasar mot hans medvetna fusk och kräver en lång avstängning. Själv är Opal Vikings tränare Nils Enqvist bedrövad. - Jag är så jävla ledsen. Jag hade aldrig ens kunna tänka mig att det skulle bli så här, säger 49-åringen till SPORT-Expressen. SÅ AVSLÖJADES...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

Han kanske tränas på ett sätt som passar honom bättre?

När han tävlar utomlands och slog topp hästar och så kommer han hem till sverige och platsar inte ens i guld divisionen?
Inte riktgt min tro om det hela efter jag läst och fått berättat för mig av veteinrär och goda vänner som varit där nere och talat om vad som försigår där...
"Nisse" är inget mer än en fuskare på hästarnas och våran travsports bekostnad. Hoppas på livstids tillträdesförbud på samtliga svenska travbanor samt djurförbud!
 
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

Ja anabola steroider är det totalförbud på, inte 3 månader karens som han påstår i artikeln.
Dessutom är preparatet inte registrerat i sverige så det är insmugglat.
PL
 
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

Redan enligt dagens regler kan det ge livtids avstängning för hästen.
PL
 
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

Var kan man läsa om reglerna runt avstängning för detta? Det är inte så lätt att hitta info.
 
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

När man kollar doping finns det några medel som försvinner snabbt eller inte tas vid orginaldopingproverna . I Italien som om jag förstått saken rätt är de inte specielt hårda på vare sig det ena eller andra i stövelskaftet söderöver ?

Eller hur fungerar det ?

Mia
 
Sv: Nils Enqvist talar ut: "Det är så idiotiskt"

Reglementet skiljer sig kanske inte så mycket men däremot hanteringen kring alltihop.

Och ju längre ner i landet du kommer destå mer korruption förekommer det.
(Även om det också har hänt massor med skit i Toscanadistriktet som ligger strax nedanför Genuabukten)

Opalen tävlade i svensk flagg, och vann en hel del euron där.
Detta sågs inte nådigt i många italienska tävlingsstallar..

AM
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp