Nintendo för dummies

alazzi

Trådstartare
Skratta inte ihjäl er men jag behöver lite snabbinfo om Nintendo spel. Dottern på 5 år önskar sig hett ett Nintendo dogs spel i julklapp och jag vet ärligt talat inte ens vad det är för något. Jag har aldrig spelat datorspel så jag har inte en susning vad det är för något.

Har googlat lite men tycker inte att jag får någora bra träffar.

Tycker att det verkar vara väldigt mycket pengar för ett spel, men jag har kanske inte ens hittat rätt priser. Såg någon siffra på ca 139 Euro för "Nintendo DS" men sen måste man alltså köpa till spelet? Jag fattar verkligen inget av den här spelvärlden.
 
Sv: Nintendo för dummies

Ja, du behöver en spelkonsol (själva datorn) - i det här fallet Nintendo DS - för att kunna spela spelet. Det borde gå på runt 2000 SEK för båda, tror jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Nintendo för dummies

Hmm.. det finns inte en chans att din dotter kommer ha någon glädje av det där spelet. För det första finns det vad jag vet endast på engelska och sedan kräver det bra mycket mer finmotorik än vad en femåring kan klara ut. Det är dessutom en mycket ömtålig och dyr leksak för ett så litet barn.

Kolla runt lite på vanliga datorspel eller sånna där robot hundar/katter som rör sig lite och kurrar när man klappar dom etc. Finns massor på typ toys r us och garanterat mer lämpligt och roligt för henne.
 
Sv: Nintendo för dummies

Hon spelar spelet idag ihop med en kompis men jag vet inte om hon skulle klara att spela helt själv ännu. Nu har ju kompisen spelet och hon hjälper ju till.
 
Sv: Nintendo för dummies

Men spelet går ju ut på att man ska uppfostra en hundvalp och lära den kommandon etc. för att sedan tävla, tjäna pengar och köpa saker och mat till valpen. Dessutom är ju alla instruktioner på engelska - i text :crazy:
 
Sv: Nintendo för dummies

Nej, det där låter ju rätt avancerat...Hon har visat mig då och då hur hon får gå ut på promenad med hunden, tvätta den osv men annars så vet jag inte vad spelet går ut på.
 
Sv: Nintendo för dummies

du behöver

en/ett Nintendo Ds (bärbar konsol från Nintendo)
Ett ex av Nintendogs, finns massor av olika att välja på. Det är 4 olika raser på varje när man börjar spelet, men jag tror att man kan öppna upp alla raser som finns, det beror helt på vilken ras man vill börja med.

Ett nintendo DS går på mellan ca 1200-2000:-, och nintendogs går på ca 300-600:-
Vill man ha billigare går det säkert att hitta på tex tradera.

Som tidigare sagt kan det dock vara krångligt för en 5-åring, allt är på engelska. Finns vad jag vet inga spel på svenska till nintendo ds. (Knappt till någon annan Nintendo konsol heller)
 
Sv: Nintendo för dummies

Det finns på tyska och det kan ju dottern så vi har nu bestämt att hon ska få ett spel. Hon kan redan spela med kompisen så finmotoriken har hon.
 
Sv: Nintendo för dummies

Annars kan ni ju skaffa Dogz, Catz, Petz och allt vad det heter. Vilket är ett spel på datorn där man kan göra precis allt det där också. Fast det är med avel också.
 
Sv: Nintendo för dummies

Vi reser mycket och är på olika ställen dit vi inte släpar med oss laptopen. I stallet har vi haft laptopen med när det har varit kurser, men på resor är det smidigt med att litet spel som man kan spela i bilen.

Det argumentet vägde tungt nu när jag funderade på om hon skulle få ett spel eller ej. På tyska finns det dessutom flera andra spel som hon vill ha, något princess spel som redan rekommenderas för från 4 år.
 
Sv: Nintendo för dummies

Jo, det är ungefär de priser som gäller. Jag trodde att jag hade sett fel när jag först såg priset, kan det vara så dyrt? För en leksak till en 5-åring:eek: men det är det enda som hon hett önskar sig i julklapp så får det blii ett sånt spel.

Vi sitter ju många timmar i bilen när vi reser så då kan spelet rädda några timmars resa extra innan vi måste ta en paus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 732
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 469
Senast: mino
·
IT & mobiler Nu har jag köpt detta spel och en konsol, i rosa...Är det möjligt för en normalbegåvad människa att installera spelet på konsolen sen på...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp