Nitblödning ?

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare valentino-95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 166
V

valentino-95

Hejsan Svejsan !

Fick höra i dag om ett ord jag aldrig hört innan och det va ordet: Nitblödning....

Blev fundersam över det ordet.
Vad betyder/innebär det ordet igentligen ?

Ja man lär sig alltid något nytt så länge man lever ;)

Sv: Nitblödning ?

Nidblödning tror jag det heter, inte nit. Kan hända när ägget fäster i livmodern.

Eftersom nit är när man jobbar ivrigt borde väl nitblödning vara en blödning som kommer av överansträngning. Det är åtminstone vad jag kan fundera ut. Har heller inte hört det tidigare.

Nidationsblödning (kallas ofta för nidblödning)är en sparsam blödning som sker när ägget fäster i livmodern.

Alla får inte en nidationsblödning dock.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 703
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka