Bukefalos 28 år!

Uppdatering….. var inne på storakuten 13 timmar och de gjorde äntligen en röntgen. INTE njursten, skitbra…… men vad är det då. En natt med lite olika smärtlindring som inte gav någon lindring alls nästan.
Fick åka hem med tanken om att det nog var muskelvärk. ”Det här kommer att hjälpa”.

Fick åka in på natten igen då jag knappt kunde sitta upp.
Ny röntgen. Hela skelettet från nacke till nedanför bäckenet.

muskelvärk och nervkläm i nedre delen och precis där man får ont i njurarna och minst lika ont.
Efter två doktorer som mest himlade med ögonen och skulle skriva ut morfin som inte hjälper och svarar diffust på frågor och rycker på axlarna så kallade de på en expert.

Hon var rak och tydlig och svarade på frågor och berättade vad jag ska ta för smärtstillande och hur jag kunde blanda och fixa. Äntligen fick jag svar även om jag hellre hoppats att jag kunde få en spruta och så var det över.

Jag kan säga att hon var inte förvånad att morfin inte fungerat medan de andra stod handfallna och lovade ”att det fungerar”.

Gabapentin, diklofenak, lite morfin och Alvedon. 1-2 veckor med ont men troligen med topparna lite lägre.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon som har haft njursten under graviditeten? Va hände? Jag är sjukskriven pga njursten och är gravid. Har fått inopererad en pigtail...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: JustMe
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 884
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 416
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 290
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp