Bukefalos 28 år!

Njursvikt?

E

Eli

Har någon här erfarenhet av häst med njursvikt?
Mitt kallblod började visa konstiga symptom innan jul: svettningar, kissade jättemkt, drack typ minst tre hinkar per dag.
Symptomen kom gradvis men till slut så åkte vi in med honom akut. Vet tog prover och det visade sig att han hade lindrigt förhöjda muskelvärden och gallsyra i blodet.
Kan tillägga att han inte haft/har feber, inga varma hovar osv. Han är bara 12 år gammal och har "alltid" varit frisk.

Han fick kortison och B-vitamin och symptomen avtog.
Nu har det börjat igen, dock inte de våldsamma svettningarna men väl törst och mkt urin. Vet tog blodprov och det visade sig att han har dåliga njurvärden, men på ett konstigt sätt, allt var inte dåligt.
Har tagit urinprov och väntar på svar. Detta känns inte kul alls! Har någon liknande erfarenheter?
 
har inte vart med om liknande,
ville bara säga att jag hoppas din häst blir frisk igjen,
gillari nte när djur är sjuka,men inte mycke man kan göra heller för att få dom friska,
Tänk om man kunde trolla bort det...

skickar en kram till dig och pållen
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Castellini
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 449
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 052
Senast: Hund!
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 981
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp