"Nmap TCP scan" - What?!

GotAsecret

Trådstartare
Det står typ "ett intrångsförsök har upptäckts...bla bla" något sådant.
Gör virussökning nu men den visar ingenting, så vad är detta?
Är det farligt?
Vad vill det åt?
Vad gör man?

Sv: "Nmap TCP scan" - What?!

Det står typ "ett intrångsförsök har upptäckts...bla bla" något sådant.
Gör virussökning nu men den visar ingenting, så vad är detta?
Kommer inte hitta något (som har med det att göra iaf) eftersom det bara är din dator som är målet, inte som utför det. Det är en portscan, någon som kollar vad som finns öppet på din dator. Sådant händer hela tiden och är för en privatperson extremt ovanligt att det skulle vara en riktad scan, utan mer troligt att någon bara kollar igenom en mängd datorer och din råkade vara en.

Är det farligt?
Nej
Vad vill det åt?
Se ovan.
Struntar i det.

Sv: "Nmap TCP scan" - What?!

dra ur nätverkssladden då. eller stäng av att det kommer upp rutor, något annat kan du inte göra.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
730
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka