Nog är han fin

Gnist

Trådstartare
Den gamle?

Rix_huvud_20070925015_mellan.jpg

All världens klokhet ryms i de ögonen :love:

Han är nu snart 9 år och "still going strong", mattes skrutt :)

Sv: Nog är han fin

Han är en 9-årig jakthund = Han har använt sina tänder till annat än att äta hundmat i kulform med :angel:
En del är skadade efter utfall från ilskna älgar dessutom.

Ahh, en gammal vis hanne det där:love:

Du har verkligen lyckats fånga honom i den bilden.

Inga problem! Jag är väl en Selma! Kommendera fungerar säkert!
Dessutom är älgkött mer praktiskt i frysboxarna än tjäder;)
Jag har en halv box med tjäder just nu och eftersom hösten bara börjat så tror jag nog det blir mer. Måste kompenseras med älgkött, jaktlagets nuvarande hund är 9 år och ingen efterträdare är på G så, varför inte!

Kanonbra bild på Rix! Men du tar ju inga dåliga bilder heller. Du har inte funderat på att extraknäcka som fotograf?

Tack, men jo, jag tar massor med dåliga bilder också :p Bara det att de får ni aldrig se :devil: :rofl:

Har heller inte utrustning (ännu i alla fall) för att ta så bra bilder som jag vill. Och jag misstänker att om man skulle kunna ta betalt för sina bilder, så krävs bättre kvalitet på dem, än vad jag får till med min lilla digitalkamera ;)

För en jämte som jagat sedan 9 månaders ålder så är det rätt strongt att han blev friröntgad ifjol och att han fortfarande jagar hur bra som helst.
Visst..Lite lugnare tempo är det ju i skogen i år av förklarliga skäl, men vi räknar med att han håller några år till.

Mig veterligen är det inte många älghundar som jagas aktivt (3-4 ggr/vecka) med i den åldern med gott resultat.

Rix är såå underbaaar! :love:

Och bilden var såå fin! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 482
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 545
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka