Normalt för valpar att kräkas?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare AliasAnovi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 916
A

AliasAnovi

Det är andra gången på lite mer än en vecka som vår valp kräks. Misstänker att hon ätit något konstigt men undrar ändå om det är vanligt hos valpar? Hon är även lös i magen och dreglar väldigt mycket..

Tacksam för svar!

Sv: Normalt för valpar att kräkas?

Det kan ju vara en ”vanlig” magsjuka men man måste utesluta att valpen fått i sig något främmande föremål som kan få allvarliga konsekvenser. Även maskangrepp kan orsaka kräkningar. Tänk på att unga valpar blir snabbt uttorkade om dom förlorar vätska.
Bäst är att uppsöka veterinär snarast möjligt.

Sv: Normalt för valpar att kräkas?

Jag skulle ha konsulterat en veterinär som får röntga igenom magen på valpen..

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 171
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka