North face vinterjacka

BernT

Trådstartare
Nån som har denna? Jag har köpt den på Nelly men när jag fick hem den så kändes den så himla tunn! Testade ta på mig den och stå ute på altanen men kunde inte avgöra om den var kall eller inte, kände inte för att stå ute mer än 5 min 😅

Nån som faktiskt använt den och vet om den håller värmen? Jag är inte särskilt frusen men den kändes väldigt tunn för att vara en vinterdunjacka. Velar om jag ska skicka tillbaka eller inte.

https://nelly.com/se/produkt/the-no...=fe8a781370cc26ad867d8baa4082ae2e&fo_s=gplase
 
Dunjackor behöver sällan vara jättetjocka för att vara varma, men det beror såklart på var i landet du bor, hur du är klädd i övrigt osv.

Just nu är det 6 minusgrader hos mig. Jag går ut med dunkjol och dunjacka som förvisso inte känns så tjocka, men som ändå har bra fillpower, och under jackan har jag en underställströja istället för vanlig tröja. Mjukisbyxor på benen och bra skor + mössa och tunna vantar. Det känns varmt! Och det utan att ha massvis av lager på mig. Kör jag mer "lager på lager" så klarar jag mig nog ner till -10 på den tunna, korta jackan. Kanske ännu mer.
 
Du behöver ju veta vad det är för dunkvalitet och fyllningsmängd för att kunna avgöra hur varm den är, ser inget sånt redovisat...
Min dunjacka upplevs som rätt tunn, men har 850-dun och ultralätt yttertyg så den är väldigt varm ändå. Man får dock ha på sig den en stund innan man kan avgöra det.
 
Du behöver ju veta vad det är för dunkvalitet och fyllningsmängd för att kunna avgöra hur varm den är, ser inget sånt redovisat...
Min dunjacka upplevs som rätt tunn, men har 850-dun och ultralätt yttertyg så den är väldigt varm ändå. Man får dock ha på sig den en stund innan man kan avgöra det.

Samma sak med två av mina dunjackor... de känns och ser jättetunna ut men är ordentligt varma (850 båda två).
 
Enligt recensioner på north face egen hemsida verkar folk tycka den är varm iaf. Folk klagar mest på storleken.
 
Enligt recensioner på north face egen hemsida verkar folk tycka den är varm iaf. Folk klagar mest på storleken.
Mm men på andra sidor har jag sett folk klaga på att den är tunn. Den är alltså sjukt tunn. Tror den får åka tillbaka. Beställde precis North face Lhotse Duster istället, ska se om den är varmare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp