Novabett med mässingringar?

heyalex

Trådstartare
Jag undrar om ni vet om det finns Novabett med ringar i mässing? Och vart kan man isåfall köpa dessa? Läste någonstans att de är mindre i storleken än andra bett, stämmer det?

Sv: Novabett med mässingringar?

Ja, Novabetten är små i storlekarna. Man brukar säga att har hästen 12,5 cm i ett delat bett så ska den ha 11,5 cm i ett rakt bett, men Novabetten är små så har hästen 12,5 cm i vanliga fall så ska den ha 12,5 cm i Nova också.

Det fanns inte med mässingspännen när jag köpte in bett från dem tidigare.

Sv: Novabett med mässingringar?

Ja, Novabetten är små i storlekarna. Man brukar säga att har hästen 12,5 cm i ett delat bett så ska den ha 11,5 cm i ett rakt bett, men Novabetten är små så har hästen 12,5 cm i vanliga fall så ska den ha 12,5 cm i Nova också.

Det fanns inte med mässingspännen när jag köpte in bett från dem tidigare.

Tack för infon! Detta hade jag ingen koll på. Då tar jag helt enkelt ett i samma storlek som på det jag har :) samt struntar i om det är mässing eller inte!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: dukie
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31