Nu är Fjant hos veterinären

purity_666

Trådstartare
de misstänker ju PL och han kommer eventuellt opereras idag. Han ska röntgas först och sen opereras direkt i så fall.
Veterinären tyckte det var lite "spännande" då han misstänkte något slags skada framför en medfödd defekt med tanke på att jag aldrig sett något tecken förut utan det blev såhär akut i lördags. Knäskålen hoppade fel o katten skrek.. o den har hoppat fel varje dag o katten skriker varje gång så det är rätt svårt att missa.

Så vi får se vad dagen ger.. om det behöver opereras..om det är värre eller bättre än förväntat. Jag vill bara ha hem min älskade kisse.
 
Sv: Nu är Fjant hos veterinären

Jag är bara nyfiken på hur det gick hos veterinären med Fjant?
 
Sv: Nu är Fjant hos veterinären

Det gick bra :)

Han röntgade från höften och ner och både höfter och knän var fina. Visst lite rörliga knäskålar har han men inget som ska ställa till problem. Veterinären har klämt o kännt. Han kände att varje gång han tryckte knäskålen ur led så ville den tillbaka till rätt läge.

Så veterinärens gissning är att fjant gjort sig illa och då skadat muskler/senor osv som håller knäskålen på plats. Han trodde det skulle läka ut av sig själv. Så vi ska bara köra på, ge metacam o återkomma om 4 veckor. Han tyckte tom att jag kunde släppa ut Fjant igen, men jag kommer nog vänta med det lite till.

Han gissade också att Fjant får muskelkramp när knäskålen glider och att det är det som gör ont. Har man själv har sendrag så vet man ju hur jäkla ont det kan göra.

Fjant är ganska packad fortfarande efter narkosen men annars pigg. Det känns bra och nu hoppas vi att den här pärsen är över och att allt läker som det ska.

Tack för omtanken!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 389
Senast: NotlikeI
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 752
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp