Nu är goda råd dyra!

Zoya

Trådstartare
Vår lilla dotter som fyller 2 i september har nu haft hög feber i snart 2½ dygn - och då menar jag hög feber, nyss innan hon somnade hade hon 40,2 grader. Hon är medtagen d.v.s ganska slö, vill bara sitta i knät och vila. Dricker en del men äter nästan inte alls (och hon är i vanliga fall ett matvrak!). Hon är även feberblossigt röd om kinderna.

Hon är i vanliga fall lite av ett öronbarn och har haft öroninflammation 5 ggr i sitt liv redan och lunginflammation 1 gång. Med detta i ryggen OCH faktumet att vi ska åka till Mallorca på lördag :crazy: (perfekt timing va?) så åkte jag till husläkarmottagningen imorse. Läkaren hittade inget annat fel på henne än att halskörtlarna var något svullna d.v.s inga streptokocker, inte svullen i halsen, inget i öronen och lungorna lät bra. Han sa till mig att åka hem och ge henne alvedon bara och hoppas på det bästa :cool:

Jag har gett henne febernedsättande idag på dagen men fann inte att febern skulle gått ner nåt märkbart ändå. Innan läggdags fick hon panodil och somnade omgående (vill ju mest sova just nu ändå).

Jag börjar misströst alite. Vi har ju som sagt resa inplanerad och jag vill ju int eåka med en liten sjuk en. Jag blir också fundersam på VAD det kan vara hon har.

Någon som har något råd, tips eller annat att bidra med?
 
Sv: Nu är goda råd dyra!

Stackars liten! Kan det kanske vara 3-dagarsfeber?

Är hon slö som i "dåsig & frånvarande" eller slö som i feber-slö?

Jag skulle nog ringt Sjukvårdsupplysningen om jag vore du. Är det något värre än 3-dagars feber (peppar peppar) så kan det ju vara skönt att få det kollat så snabbt som möjligt?

Hoppas hon kryar på sig och att ni får en trevlig semester-resa :)
 
Sv: Nu är goda råd dyra!

När min lilla kille (14 mån) hade hög feber (40 grader), visserligen i samband med magsjuka, som inte ville gå ner trots Alvedon sa de på sjukvårdsupplysningen att jag skulle ge Ipren och var annan gång Alvedon (Panodil - paracetamol). Alvedonet klarade inte av att få ner febern men det gjorde Iprenen :)

Men ring och kolla med dem själv först!
 
Sv: Nu är goda råd dyra!

Hade också gissat på 3dagars feber. Men sjuka barn är hemskt, man känner sig så hjälplös och det känns ibland som att man inte blir tagen på allvar som förälder. 'hysterisk mamma', så känns det för mig ibland eftersom min dotter har besvär med allergi/eksem som gör att hon inte kan sova. Men de vill jämt avvakta och se om halsen svullnar igen, DÅ kan jag komma...:/

Men som sagt, kan vara 3dagars feber förhoppningsvis. *håller tummarna* då blir hon snart bättre
 
Sv: Nu är goda råd dyra!

Liten uppdatering:

Dagen efter inlägget hade hon 37,8 på morgonen och mådde hyfsat bra hela dagen, lite trött men inte som dagen innan.
Ropade inte hej än eftersom febern ju brukar stiga på kvällen. På kvällen hade hon dock "bara" 37,7 så det gick ju åt rätt håll.

Morgonen efter det, alltså torsdag - var hon som vanligt och hade 37,6 i temp. Var som en galen 2 -åring hela dagen sedan ;)

Hon har nu hela tiden varit som vanligt, frisk och pigg :) så imorgon bitti bär det av till Mallis! :banana:

Vet inte vad det kan ha varit men är glad att det försvann lik afort som det kom :)
 
Sv: Nu är goda råd dyra!

Vad skönt att det gick över fort. Det är så jobbigt när de små är sjuka. Ha det så skönt på Mallis! (inte alls avundsjuk... :grin:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp