NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

nemesis

Trådstartare
SÅÅÅ, ni som är betydligt mer insatta än jag, vad är er spontana tanke om utsikterna för mitt stoföl?
vill ha en lite mindre dam, med en rejäl dos temp och vilja, vill både hoppa och träna/tävla dressyr.
är helt SÅLD på min lilla kristall, hon har utsökta gångarter, och är helgo!:love:
här kommer stammen:

Magini (SWB)
04823005
695
Maraton
600
Utrillo
432
Ernö
Anisett
Fairy (51)
9175
Caracas
403
Fairita
6319
Gabinette
13129
Ganesco
503
Unesco
428
Gakenda IV (F. 4)
5889
Obenette
7375
Obelisk
394
Grynet
Kayenne (F.1) (SWB)
04012500
Falleur
04821984
762
Silvan
581
Ceylon
454
Schallet (6)
9038
Soli
10122
Cosmos xx
95258
Marina
7128
Karisma (F.1) (SWB)
14062
Hertigen
505
Nepal
390
Larrami
6325
Kaba (F. 1)
9644
Gaspari
340
Kalmia (F. 1)
6201
 
Sv: NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

ojdå... inte lätt å kopiera från blup såg jag nu....
hoppas ni förstår.
hon är alltså E : Magini 695
U : Kayenne (F1)
 
Sv: NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

Snälla !

När man anger stam så är set vanligaste att man anger far-morfar-mormorsfar. Möjligen mamman också.
Att skriva alla led på Magini blir bara oläsligt eftersom om man är insatt så vet man och är man inte insatt så är man inte intresserad.

Kul att du är nöjd med ditt föl. Magini är en fin hingst som gick svår hoppning, han är väl inte känd för att ge de allra mest okomplicerade ungdomarna . Falleur har givit många bra ffa kör-hästar. Hertigen har väl rykte om sig att ge mindre roligt temperament. SEN kommer det jag gillar i din hästs stam, hon har det fantastiska gamla stoet Kalmia på mödernet. Kombinationen Gaspari och Kalmia gav oerhört bra avkommor.
 
Sv: NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

Kul med en Magini-unge :)

Har en uppfödning som är född 2011 ue: Walt Disney. Ägaren ska ha den till hoppning :)

IMG_7058.jpg
 
Sv: NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

Spontant? Vilken ovanligt gammal stam på en ung häst, hade jag bara hört stammen hade jag nog gissat på att hästen var närmare 20. Plus att Magini-Falleur låter som en stadig bit med dagens mått mätt.
 
Sv: NU är hon MIN! mitt stoföls stam:

Jag hade också gissat på att hästen var åtminstone 15 plus! Blev väldigt förvånad över stammen. :rofl:

Lycka till med fölungen! Det kan vara kul med en gammal stam också. Det är ju inga dåliga hingstar på något sätt, bara något antika! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp