Bukefalos 28 år!

Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

lady_vip

Trådstartare
Skapade en tråd för några månader sen om vår lägenhetsrenovering och nu har jag fotat resultatet! Hoppas på många omdömen och fortsatta tips.

Den gamla tråden säger ju en hel del om vad vi har gjort och hur det såg ut innan, så en liten länk här. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=941728

Vi börjar med köket där vi inte gjort alls mycket, jag målade en kryddhylla över spisen vit och vi har satt en lysrörslampa över diskbänken. Dessutom har min bänkdiskmaskin fått ta plats, tar gärna emot tips om hur man kan få den att smälta in bättre!
kyrkansadellgenheten001.jpg


Lampan och min fina gardin:D
kyrkansadellgenheten002.jpg


På andra sidan finns städskåp, skafferi, kyl&frys och några skåp till. Just nu ska vi inte göra så mycket mer här, men så småningom renoverar vi nog detta också.

Sovrummet då, sängen här
lady_vip

Syns att vi inte har nåt strykjärn;) Funderar på att göra egna sängbord, annars ligger IKEAs Hemnes nära till hands, om de får plats. Ev en tavla ovanför sängen.

Vi har ett litet "gatt" i sovrummet också, det är fönsterkupan. Inte så tjusig just nu, men där ska in en Hemnes-byrå och en spegel. Gardinen har jag köpt, lila, men saknar en liten grej till gardinstången så den har inte kommit upp än. Så när det är på plats så röjs fönsterbrädan och det blir lila krukor.
kyrkansadellgenheten004.jpg


Motsatta väggen från sängen, garderober på högersidan. Ska ha ett skrivbord vid den gråa väggen. Snyggt vitt skrivbord under 1000-lappen, tips någon??
kyrkansadellgenheten005.jpg


Fortsättning följer
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Nej nej, inte ställa byrå vid fönsterkupan; fixa en sittplats i höjd med fönsterbrädan! I och för sig kan man ju ha förvaring under, men se för bövelen till att kunna sitta där och läsa och titta ut på - vad det verkar - den fina utsikten! :love:

Å jag älskar din Bumling-lampa. :D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Så hallen då, med min brunmetallic färg:D

Hallprylarna är från Indiska, lite svårt att se med att grejer. Jag har tejpat igen postinkastet:angel: Super lyhörd dörr, ska få föreningen att byta dörrar, i väntan på det ska vi byta lite lister...
kyrkansadellgenheten006.jpg


Hela hallen, ganska lång... Ska sätta upp en tavellist med lite bilder på hundarna ovanför deras säng och dessutom höja deras madrass och ha förvaring under. Och en stor färgglad tavla på väggen mellan köket och toaletten.
kyrkansadellgenheten007.jpg


Vardagsrummet, det som är mest färdigt, förutom köket. Vi ska köpa en matta att ha under soffbordet bara.
kyrkansadellgenheten008.jpg


Fönstret mot balkongen. Metallicbrun vägg även här.
kyrkansadellgenheten009.jpg


Fortsättning igen...
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Vår matgrupp, "Äpplet" från 1920-talet som jag har målat vitt, dock är några stolar i halvtaskigt skick, så vi får göra vid dem igen. Så det finns 6 stolar, men den ena har åkt till mina föräldrar på lagning.
kyrkansadellgenheten010.jpg


Igen, men påskris:D
kyrkansadellgenheten011.jpg


Vi har haft sån otur att min sambo blev uppsagd i januari, så vi har väl inte kommit så långt som vi hade velat med möblemanget, blir lätt lite stökigt i sovrummet eftersom skrivbordet inte finns, och byrå behövs för kläder... Men det ordnar sig:p
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Fast den ska inte stå vid elementet, utan vid väggen, det är nog det enda stället den får plats... Men jag ska kolla över möjligheterna;)

Bumlingen är väl fin:love: Mina föräldrar har massor, så jag fick en och sprejade den vit.
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Jag älskar er matgrupp! :love:

TV-bänken och vitrinskåpet, är det serien Annika från Jysk? Jag har skänken, var ett jävla helvete att sätta ihop (den riskerar fortfarande att bli kaffeved...). Men serien är snygg. :D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Visst är det Annika, min sambo hade ett helvete att sätta ihop det:D Vi kollade på skänken, såg den i ngn av dina trådar, men den såg så himla sned ut i affären och sambon har alltid velat ha ett vitrinskåp (jag har väldigt svårt för dem) så det blev det istället:D Tog nog en dag att bygga ihop båda.

Jag älskar också matgruppen, men stolarna är som sagt lite vingliga, får göra vid dem ordentligt i sommar.
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Var glada att ni inte köpte skänken; den saknade till och med hål för vissa skruvat (tur man är lite händig). Egentligen borde jag ha lämnat igen den och krävt pengarna tillbaka, men jag var så arg när jag väl fått ihop den att jag tänkte "Den ska fan stå där tills helvetet fryser till is". Dessutom var den rätt billig, så den får duga tills vidare. :D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Ser ut att bli ett underbart hem! Och jämfört med bilderna i andra tråden ser det ju inte ens ut att vara samma bostad. :D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Tack!!! Vi trivs bra:D Lite mer möbler och ordning på balkongen så är det perfekt för oss. Förutom badrummet då som det nog inte finns en enda positiv sak med...
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Tack!!! Vi trivs, fast jag sitter på IKEA och liknande sajter dygnet runt för att leta upp resterande:D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Sant!!! Vill ju ha ett stiligt men billigt skrivbord, blocket kan vara min väg, tack:D
 
Sv: Nu är vi på god väg, så här blev det!!!

Om du har myrorna eller något annat större secondhand-ställe så kan de ha möbler ibland. Där brukar man också kunna hitta en del. Många gånger är det visserligen mindre frächa möbler, men om man ser över dem lite, målar om eller byter tyg eller vad det nu kan vara, så kan man få fantastiska möbler till superbillig peng :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp