Ida_79
Trådstartare
Jag har precis fått hem min nya häst,vbl valack 7år.. Haft han i ca 5-6 veckor!! Han är inte mkt hanterad,inte inriden eller inkörd eller ens tömkörd!! Han har gått i en hage i 7 år tillsammans med sin mamma o pappa!! Blivit bortskämd,gjort som han vill,behandlats som en knä hund!! Aldrig stått i stall!! Jag har problem med honom!!
När jag ska leda honom så skiter han i vart jag vill gå,han kör ner huvudet o möjer på!! Jag hoppar framför honom o vissar att han ska stanna,vilket han skiter i fullständigt.. Med träns går det inte heller!!
Jag vill juh kuna leda honom till o från stallet o när vi ska ut o gå!! ÖMÖJLIGT.. kan tillägga att han är ca 175cm hög!! Ganska så biffig!!
Så vad ska jag göra?? Hingstkedja?
Har ngn ngt förslag på vad jag ska göra?
Kom gärna med tips o ide´er!!!!

När jag ska leda honom så skiter han i vart jag vill gå,han kör ner huvudet o möjer på!! Jag hoppar framför honom o vissar att han ska stanna,vilket han skiter i fullständigt.. Med träns går det inte heller!!
Jag vill juh kuna leda honom till o från stallet o när vi ska ut o gå!! ÖMÖJLIGT.. kan tillägga att han är ca 175cm hög!! Ganska så biffig!!
Så vad ska jag göra?? Hingstkedja?
Har ngn ngt förslag på vad jag ska göra?
Kom gärna med tips o ide´er!!!!