Nu får det vara nog på det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

anhe

Trådstartare
Skrev för någon dag sedan om dotterns snarkningar. Nu har jag lyssnat lite längre perioder på henne, sent om nätterna när hon sover som djupast. Hon har massvis med andningsuppehåll (apné antar jag) och ligger mest och kippar efter luft. Det är otäckt! :cry: :crazy: Nu ska hon åtgärdas, dom får hitta på vad dom vill, men det kan ju inte vara bra att inte kunna andas när man sover.

Usch, orolig blir man!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Ingen som varit med om så kraftiga störningar så det blir andningsuppehåll?
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Ingen som har det minsta att säga.... :cry: Kanske inte tillhör innegänget? :devil: Det här börjar bli rätt jobbigt, ville bara ha lite medkänsla. Igår var det så mycket andningsuppehåll så jag ringde tom sjukvårdsupplysningen och frågade om jag kunde gå och lägga mig, om hon klarar sina andningsuppehåll själv.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Jorå. Men inte så mycket snarkningar, men vem vet.
Det visade sig vara luftrören(hos sonen) som hos små barn är mjuka och kan
vid förkylning falla ihop inåt och orsaka andningsproblem.
Jag åkte till barnakuten ett par gånger akut. Diagnosen var förkylningsastma och när jag fick tag i de läkemedel som behövdes så behandlar jag profylaktiskt vid varje förkylning. Jag vet inget annat i ämnet, men jag hade åkt till en barnakut för att om inte annat få lugn.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Tror inte det här är astma faktiskt, grannens unge har förkylningsastma, och det här verkar inte vara samma. Hon är absolut inte förkyld, utan bara låter så. Tror det handlar om polyper. Men det är hemskt när hon slutar andas!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

samma sak hande mig nar jag var kring 4 ar, sen opererades mina halsmandlar bort och problemen forsvann!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

anhe skrev:
Tror inte det här är astma faktiskt, grannens unge har förkylningsastma, och det här verkar inte vara samma. Hon är absolut inte förkyld, utan bara låter så. Tror det handlar om polyper. Men det är hemskt när hon slutar andas!

Ja, jag brukar kolla nåt barn varje vecka att det andas på nätterna.

Stå på dig nästa gång du är i kontakt med sjukan. Hoppas det löser sig.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Min son hade det så när han var yngre. Hur gammal är din dotter? Jag tror han hade det runt tre-fyra, men det gick över av sig självt efter något halvår om jag minns rätt. Idag märks inget av detta, även om han snarkar fortfarande.

Jag upplevde aldrig att han for illa, även om han var trött om dagarna periodvis. Däremot var det ett elände att höra honom på nätterna. Till slut låg man ju själv och kippade efter luft. Värst om han låg i sängen hos oss, och man hade honom susande i örat. Helt plötsligt stannade han upp i andningen, uppehåll i vad som kändes en evighet, och sen andas igen. Jätteläskigt!

Men vi sökte aldrig hjälp för detta, utan det gick över av sig självt. Möjligt att jag ringde vårdcentralen, det minns jag inte faktiskt, men det är inte omöjligt.

Hoppas det ordnar sig för er med, men det är läskigt när man är mitt uppe i eländet! :crazy:
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Hon är bara 13 månader, hon kan ju inte ha det så här i tre år till, då polyperna tydligen växer bort.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Min bror lider av kraftiga andningsuppehåll när han sover så han var hos en läkare som gjorde en undersökning när han sov, hur många och långa andningsuppehållen var.

Han har nu mer CPAP som "blåser" luft ner i lungorna hela tiden under natten. Han sover mycket mycket bättre på nätterna och är piggare på dagarna :)

En jätte bra pryl. Så låt dem göra en sådan undersökning så kommer ni nog också få hem en sån "maskin".

( tror att fenomenet inte är helt ovanligt )

Lucka till!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Läste inte hela tråden innan jag svarade.. Jag vet inte om det gör lika dant med en som är 13 månader ( jag vet att förtidigt födda som inte riktigt har vuxit färdigt i lungorna brukar ha CPAP men jag vetinte hur omfattande deras andningssvårigheter är )

Min bror är vuxen. :smirk:

MEn kolla i alla fall med någon bra läkare så du inte behöver oroa dig!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Jag tror inte det är samma problembild som snarkande vuxna. Men jag ska gå till läkaren med henne, så får vi se, det är ju ingen mening att spekulera. Man får bara hoppas hon klarar av sina andningsuppehåll tills vi får tid.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

jag har faktiskt inte en aning om det..men jag vet att CPAP används till förtidigt födda som andningshjälp.. men även till min bror. :smirk:
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Min dotter är 8 år och har alltid snarkat på nätterna, med flera andningsuppehåll. Värre förstås när hon är förkyld.
Har kollat upp det flera gånger, men det är ingen fara alls. Hon har lite trånga gångar bara. Hon har aldrig själv lidit av det, har alltid varit jättepigg på dagarna. Hon hade däremot lättare för att få öroninflammation när hon var liten, det hänger ju ofta ihop.

Värst var det när hon var mindre, då man nästan ville väcka henne när hon gjorde uppehåll för att se om allt var bra, men det var ingen fara.
Nu tycker jag att det blir alltmer sällan som hon snarkar överhuvudtaget. Verkar som det är på väg att växa bort.

Men om din dotter kippar efter luft mest hela nätterna eller gör väldigt långa och många uppehåll är det ju bäst att du kollar upp detta med BVC.

Ha det bra!
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Jaha, så det kan vara så här, det trodde jag inte riktigt var normalt.

Just för tillfället är det bättre. Hon snarkar och har apné mest när hon sover som djupast.

Men jag tar nog och kontaktar läkaren ändå, så får dom i alla fall titta på henne och göra en bedömning. Men eftersom hon är så liten, så kanske man inte vill göra något?
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Min dotter fick sina polyper bortopererade ifjol i samband med att dom satte in plaströr i öronen och då var hon 2½, hennes snarkningar upphörde helt, hon drog förut stora tunga stockar hela nätterna!

Önskar dej lycka till och att du får gehör för din oro hos läkaren!
 
Senast ändrad:
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Jag skrev i förra tråden om mina döttrar som hade andningsuppehåll och snarkningar.
 
Sv: Nu får det vara nog på det här!

Ok, ska leta reda på den. Inte meningen att vara tjatig :o Nu var jag nog mest orolig för vilken skada dom kan ta, och hur allvarligt det är med apné. När jag skrev förra tråden hade jag inte uppfattat att hon hade apné.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 126
Senast: WildWilma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 340
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 571
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp