Nu får det vara nog!!!

Sv: Nu får det vara nog!!!

Familjeterapi kan dock åstadkomma en hel del förändring där man trodde att det var helkört. Men det är väldigt knepigt med de vuxna som inte blivit självständiga gentemot sin ursprungsfamilj, de tycks heller inte inse problemet. Lojalitet med sin partner är sjukt viktigt, särskilt när det är mycket belastning ändå när man har småbarn.
 
Sv: Nu får det vara nog!!!

Då blev hon rasande på sonen och hotade min 3 åring att han skulle passa sig väldigt noga, så inte farmor smäller till honom, för då blir det inte roligt. Sonen såg fundersam ut och jag undrar vad sjutton är det som händer.

Just det där skulle jag reagerat väldigt kraftigt mot. Att man hotar ett barn fysiskt på det sättet.

Hade min svärmor sagt något sådant så hade jag inte låtit mitt barn vara ensam med henne tills det var genomdiskuterat och jag såg att hon hade förstått var gränserna går.

Vad sa din sambo om just den biten?
 
Sv: Nu får det vara nog!!!

Har inte svarat, har haft fullt upp! ;) Det går bättre än förväntat denna gången. Jag o sambon har pratat och han ska stå bakom mig även om han inte håller med mig mot sina föräldrar. Och vi har även pratat med hans föräldrar om "säkerhet" och lite andra frågor. Hon menade inte det hon sa, det var mer en reaktion från hennes sida för att få vår son att inte slåss. (Höll inte med om det riktigt, men men..) Sa att det kanske inte är den bästa taktiken, känns för mig som verbal misshandel. Sen får vi vara övertydliga jag o sambon i all kommunikation med tanten, för hon misstolkar och missuppfattar de mest enkla direktiv. Skriftlig lapp kanske!? Skönt att min sambo ändå visade sitt gamla jag igen, för jag blev förtvivlad. Han behövde bara lite tid att tänka.. Men vad det kan såra under tiden då..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 780
Senast: Manji
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 393
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 860
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Nu är den igång för fullt här i länet. Ihop med vanliga influensan. Båda riktigt aggressiva i år! Förra året var det väldigt lugnt, men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 696
Senast: Eli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp