nu har jag mätt

mag

Trådstartare
min häst efter konstens alla regler och kommit fram till att hennes grad vid sadelläge är 90 grader. Så långt allt väl, men var kan jag då få fram vad för storlek hon ska ha på sadeln, fattar ni vad jag menar ??

Sv: nu har jag mätt

tack... det är just din sida jag har använt mig av, mycket bra sida tycker jag. Men just min sadel Wintec 2000 allround är ju inte med. Nu har jag satt i ett vitt koppjärn i den alltså storlek wide. Verkar vara okej på henne, har dock inte ridit i den än för hon vilar just nu. Vad tror du???

Vitt järn är väl bra mycket vidare än 90?? Har för mig att vitt är 100-105.. Jag har oxå mätt min pålle o fick även honom till 90 och jag har det blåa järnet, 88-94 grader har jag för mig att det är och det passar kanon på min :)

Att just den sadeln inte är med beror på att den har utbytbart koppjärn. De olika koppjärnen finns ju med ;)
Koppjärnen ger ju samma bomvidd oavsett vilken Wintec/Bates sadel de sitter i :)
/Agnetha

ja men nu fattar jag.... det är ju dessutom det röda jag satt i nu och ser ju att det stämmer med hennes mått, dessutom har jag provat sadeln nu och den låg som "gjuten" på henne, hoppas nu den blir lika bra när vi kommer igång med ridningen. Tack för hjälpen

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 261
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
493
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår