Bukefalos 28 år!

Nu ska flyktingströmmen radikalt minskas

Att ta sig över farleden i en icke motoriserad gummibåt är nog snudd på självmord.
De stora båtarna ser dem inte på radarn och Öresundsrännan är både smal och högt trafikerad +att det kan vara rätt strömt
Man har ju gripit en människosmugglare och en flykting, - som inte hade papper på sig-, i stulen gummibåt. Kustbevakningen såg dom och polis grep dom när dom landsteg svensk mark :)
 
Mitt föslag är att man från ett större fartyg placerar dem på oflaggade landstigningsfarkoster och helt enkelt dumpar dem på ngn strand i närheten av ngn by i Marocko, Algeriet eller Tunisien
Rättsäkerhet, någon? Varför inte gaskamrar? Duscha av dem lite innan de far!

Du har allt en människosyn som inte liknar något annat.
 
Rättsäkerhet, någon? Varför inte gaskamrar? Duscha av dem lite innan de far!

Du har allt en människosyn som inte liknar något annat.
Naturligtvis ska det vara rättssäkert.
Man har fått pröva sin sak under rättssäkra förhållanden i en svensk domstol.
Där har det framgått att man antingen inte har rätt till asyl eller så har man förverkat denna rätt medelst brottslig verksamhet.
Då ska man skickas hem till samma förhållande man kom ifrån

Gaskamrar och avrättningar finns inte ens på kartan i det här fallet, möjligtvis i din egen fantasi.

Att köra över den svenska rättvisan genom att slänga sina papper ska och får inte ge rätt till fristad.
 
Naturligtvis ska det vara rättssäkert.
Man har fått pröva sin sak under rättssäkra förhållanden i en svensk domstol.
Där har det framgått att man antingen inte har rätt till asyl eller så har man förverkat denna rätt medelst brottslig verksamhet.
Då ska man skickas hem till samma förhållande man kom ifrån

Gaskamrar och avrättningar finns inte ens på kartan i det här fallet, möjligtvis i din egen fantasi.

Att köra över den svenska rättvisan genom att slänga sina papper ska och får inte ge rätt till fristad.

Jag tycker inte heller att det ska vara lagligt att slänga sina papper, men det svåra är ju att veta att de HAR slängt sina papper och att det inte är så att de faktiskt inte har några papper. Alla som flyr har ju inte det.
 
Jag tycker inte heller att det ska vara lagligt att slänga sina papper, men det svåra är ju att veta att de HAR slängt sina papper och att det inte är så att de faktiskt inte har några papper. Alla som flyr har ju inte det.
Har man talat sanning och fått sin rättsäkra bedömning så är man, anser jag skyldig att följa den.
Om man nu av grunder som är egala inte har papper och ens hemland därför inte släpper in en så vore i det här fallet, då man dessutom brutit mot svensk lag, landstigningsbåtarna ett bra alternativ
De lämnar sitt hemland i omärkta båtar alltså är det passande att man återvänder i omärkta fast säkra båtar
 
Har man talat sanning och fått sin rättsäkra bedömning så är man, anser jag skyldig att följa den.
Om man nu av grunder som är egala inte har papper och ens hemland därför inte släpper in en så vore i det här fallet, då man dessutom brutit mot svensk lag, landstigningsbåtarna ett bra alternativ
De lämnar sitt hemland i omärkta båtar alltså är det passande att man återvänder i omärkta fast säkra båtar
Så där ja. Då var det nästa EU land ut att skärpa sina gränser. Österike börjar på onsdag att göra id kontroller på varenda migrant samt kontroll av deras bagage. 500 soldater ska hjälpa polisen med detta. Man räknar med att kontrollera 6 000 migranter per dag. EU :s ordförande sa till EU parlamentet att Europa bara har 2 månader på sig att få kontroll på migrantkrisen annars kommer Schengen samarbetet att rasa ihop. Därmed stänger alla länder sina gränser :bump:
 
Är inte rubriken till den här tråden fel? Flyktingströmmen lär inte minska oavsett hur många hinder Europa sätter upp. Däremot tar den andra vägar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp