Nu ska jag ha nytt!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lolouice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 740
L

lolouice

Jag behöver tips nu, för här kommer min shoppinglista. Jag ska nu (äntligen) handla lite nya saker och behöver hjälp.

1. Ridhjälm. Vilken är bäst/snyggast? och inte apigt dyr?
2. Ridbyxor. Vill ha ett par helskodda och rutiga helst.
3. Läderridstövlar. Funderar på Königs, vad kan man säga om dem?

Den hjälm jag har nu är kvar från slutet på 80 talet, :angel:. Och stövlarna kommer från Graninge, är helt värdelösa då jag inte får något stöd alls längre. Ridbyxorna är håliga överallt och blekta.

Så ni stilpoliser, här har ni ett ämne, jag behöver hjälp! :banana:

/Louice

Sv: Nu ska jag ha nytt!

Ridbyxor Pikeur mondega mörkblårutiga är snyggast, finns på www.henrikssonsridsport.se
HjälmCharles owen hampton kostar typ 1.500
Stövlaringen aning... rider med shortchaps:p

lolouice skrev:
Jag behöver tips nu, för här kommer min shoppinglista. Jag ska nu (äntligen) handla lite nya saker och behöver hjälp.

1. Ridhjälm. Vilken är bäst/snyggast? och inte apigt dyr?
2. Ridbyxor. Vill ha ett par helskodda och rutiga helst.
3. Läderridstövlar. Funderar på Königs, vad kan man säga om dem?

Den hjälm jag har nu är kvar från slutet på 80 talet, :angel:. Och stövlarna kommer från Graninge, är helt värdelösa då jag inte får något stöd alls längre. Ridbyxorna är håliga överallt och blekta.

Så ni stilpoliser, här har ni ett ämne, jag behöver hjälp! :banana:

/Louice

Jag har en Euro-Lite hjälm (tror den heter så), den är jättebra och snygg. Kostade 730 kr när jag köpte den. Har ridbyxor från hööks, helskodda helbruna. Finns det par jättesnygga rutiga ridbyxor som jag skulle vilja ha från hööks, de heter HH TARTAN HS BYXA i grått. Sen läderridstövlar skulle jag köpa Höga kusten stövlar. Finns på Börjes Tingsryd och hööks i alla fall. kostar väl mellan 1200-1300 kr.

Ridhjälm: Charles Owen JW!:banana: kostar väl runt 2500kr, dyrare på vissa ställen,billigare på andra ställen.
Ridbyxor: Pikeur har många snygga.
Stövlar: Sarm!:bump: Skönaste stövlar jag någonsin haft!:love: Kostade 3100kr i min butik...

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
H
Utrustning Vad ska man egentligen ha för utrustning när man rider "vanlig lektionsridning"? Jag ska börja rida privatlektion med en urmysig...
Svar
7
· Visningar
3 250
Senast: HippoLover
·
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 447
Senast: Wilfa
·
Utrustning Hjälp mig välja! Ska köpa en EuroLite ridhjälm imorgon, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja. De finns enfärgat i...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: biffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka