Ny dragkedja i shortchaps

jo7

Trådstartare
Ngn som vet ungefär hur mkt det kostar att sätta i en ny dragkedja o var man lämnar i dem för att få det gjort? Gör vanliga klackmakare det? Känns som att det inte bör kosta så mkt mer än 100 kr för att jag ska tycka att det lönar sig..Kanske ska tillägga att det bara är den ena som gått sönder.

Sv: Ny dragkedja i shortchaps

De flesta skomakare gör nog det, men det blir troligtvis inte billigt.

Dragkedjan är det som kostar. Arbetet skulle jag tippa på kostar ca 50 kr.

Annars är det bara att göra det själv. Investera i skinnålar (de är trekantiga i spetsen för att skära hål) till symaskinen och en bra tråd t.ex björntråd.

Frågade en skomakare för ett par år sen.
Han skulle ha 400:- för att byta dragkedja i bägge shortchapsen.

Det blev att köpa nya.

Tack för svaren!! :bow:
Oj..400:-..nä det är alldeles för mkt..då köper jag hellre nya eller investerar i lädernålar o lagar själv..ska nog dock kila in till ngn skomakare o höra efter själv åxå..det kan ju vara rätt stora skillnader mellan dem kan jag tänka mig..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025