ny grandeur??

L

lkn02001

nu har jag varit inne och kikat på grandeur.de igen. på den tyska sidan hittade jag följande text:
Das Pad ist beidseitig mit dem weichem Haftgitter "Multi-Grip" ausgestattet.
Die Innenfüllung des Pads besteht aus zwei Lagen (Filz und einem doppelseitig kaschierten Schaumstoff), die gegeneinander arbeiten können.
So kann Bewegung und Reibung nicht ungehindert auf den Pferderücken übertragen werden. Ferner sind im Inneren 2 Taschen für zusätzliche Einlagen vorhanden.

Das Pad kann sowohl auf der Oberseite als auch auf der Unterseite der Satteldecke an drei Punkten befestigt werden!
Wir haben bewußt auf eine großflächige Verbindung verzichtet, damit zwischen Pad und Decke noch Reibung aufgefangen werden kann!

jag lyckas inte få in bilden här men gå in på¨grandeur.de och klicka på haftsystem ET. lite längre ner på sidan finns det...

jag kan inte tyska så bra men omjag fattar rätt så är det en lös del med stoppning som man kan lägga mellan sadeln och vojlock eller mellan vojlock och rygg beroende på modell man väljer. vilket skkulle betyda att man kan använda vanliga vojlockar?!!?? skulle ju spara mkt pengar och lättare att tvätta!! är detta rätt och kan man i såfall använda dessa till bomlösa sadlar?

:) :angel: :D
 
Sv: ny grandeur??

Har inte klämt på dem, men visst bör man kunna köpa bara "halv-padden" och ha i kombination med vilken vojlock eller schabrak som helst. Vad jag är lite tveksam till gällande bomlöst är om den insydda kanalen är tillräckligt bred; men det kan man kanske lätt fixa själv annars (vilket i och för sig också resulterar i att man behöver klippa till inläggen för att då in dem.)

Själv tycker jag inte man ska ha anti-glid material direkt mot hästryggen; känns som att det borde luggas om det biter tag i hårremmen och drar i den när/om sadeln vill röra sig. Men de har ju teddyversion annars, eller så har man anti-glid modellen mellan underlägg och sadel.
 
Sv: ny grandeur??

På den sidan kan du ju klicka så du får den på engelska :idea:

Btw tycker jag inte heller att man ska ha "anti-glid" direkt mot hästryggen...
 
Sv: ny grandeur??

nä, tänkte ha den mellan sadeln och vojlocken i så fall!!!
även om man går in på engelska sidan står det ¨på tyska just där!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp