ny häst - nya grejer

G

Gilraen

Hej hej.. På söndag tar jag hem Pepini till mig och han har absolut ingenting som går att använda.. Tänkte därför höra vad ni tycker att jag borde köpa i första hand.

Jag har hunnit köpa en del saker:

  • Förbygel/martingal, svart med blå/gul resår
  • Bomullstäcke, strl 155, blå med vita rutor
  • Aachenträns, svart med V-pannband
  • sadelgjord med magplatta, svart med blå/gul resår, 130 cm
  • Borstar
  • Reflexer, bla ett Fodrat Ländtäcke
  • Grimma, grimskaft
  • en del stallapoteksgrejer..
  • regntäcke från börjes, blått.. strl 155 =)
  • sadel, wintec allround, 17", vid bom
  • senskydd
  • schabrak, blått med gul passpoal
Lite mer stallapotek. Jag har Hexocil och Xyloproct hemma.En stor helosansalva har jag och lactacyd, vad kan man mer behöva? ska köpa Alsolsprit..

Vad mer behöver jag?

vintertäcke får vänta lite..

Vänliga hälsningar
- Eve
 
Sv: ny häst - nya grejer

Jag som då är väldigt nojig med Stallapoteket efter att ha flera skadade hästar anser att det ska finns "allt" i en sån. Men det är sånt som du kan skaffa eftersom. Men några saker som är bra att ha i Stallapoteket är ex följande:
* Apotekets bok "hälsoråd för häst" kostar 50:-. En jättebra bok som tar upp i stort sett allt som man behöver veta.
* Bomull
* sterila kompresser
* co-flex-lindor
* Vaselin

Har du mat och sånt hemma? Mineraler? Hinkar? Fodertunnor? Mått att mäta maten?

Edit: Sök på Stallapotek så får du upp massor med trådar. :D
 
Sv: ny häst - nya grejer

tackar för tipsen :) jag ska åka och köpa kraft imorgon, eller idag hade jag tänkt mig :).. Hinkar och höpåsar är inköpta, även vattenhink :).. men jag har inget mått, måste kanske ha det ^^
 
Sv: ny häst - nya grejer

jag tycker att det verkar som om du fått med det mesta, och constace kom med bra kompletterande grejer. glöm heller inte en termometer, men det kanske du redan har införskaffat.
 
Sv: ny häst - nya grejer

En sak du bör tänka på är att välja rätt kraftfoder till ditt grovfoder, köp inget på måfå bara för att alla säger att det fodret är bra.

Vet inte om jag missat någon tråd, men vad är det för häst?
 
Sv: ny häst - nya grejer

Jag har haft den här hästen innan på foder, för två år sedan och då gick han perfekt på Krafft Groov, så det ska jag testa igen :)..

Pepini, svenskt halvblod, flugskimmel, född 1990. bilder och mer info finns på www.stallskorby.info.se
 
Sv: ny häst - nya grejer

Du verkar ha fått med det nödvändigaste :)
Ett eller två till schabrak kanske? Det är alltid bra att ha när det andra ligger i tvätten eller om det går sönder


Lycka till med hästen, han verkade vara väldigt fin :bow:
 
Sv: ny häst - nya grejer

nämen vad skoj! ska du få tillbaka han :-)
 
Sv: ny häst - nya grejer

Du kanske skulle ta och köpa ett träns? ;)







Jag såg inte det i din lista, förlåt om det stod med :rofl:
 
Sv: ny häst - nya grejer

du verkar ha tänkt på en massa

roligt att få hem honom igen. hoppas nu att allt blir bra med honom =)
 
Sv: ny häst - nya grejer

jag har ett par schabrak hemma som han kan ha, men som inte är i rätt färg *pedant* :)..

Breccia_ - ja, han kommer tillbaka till mig efter två år utan vetskap om hans ens har levt.. Tror du jag blev glad när jag hörde att han skulle säljas eller? ;)..
 
Sv: ny häst - nya grejer

vinter täcke, benlindor och fleccetäcke skulle jag lagt på listan =)

Lycka till med hästen!
 
Sv: ny häst - nya grejer

benlindor har jag ett par, glömde skriva in det :). våffeltäcket fungerar som ett fleecetäcke, men det blir nog ett fleece sedan också skulle jag tro:).. vintertäcke köper jag på gekås i slutet av månaden när vi åker ner dit :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp