Ny hästtransport billigast?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 7 558
Sv: Ny hästtransport billigast?

Har försökt kontakta den här Bromöllafabriken för ett kundbesök men utan nån större framgång...... Undra varför....:angel:

De kanske inte tar emot kundbesök? Eller svarar de inte i telefon överhuvudtaget?

Inte i Sverige iaf..... :angel: Dekalerna sätts möjligen på i Bromölla... Thule är väl ändå ett "samlingsnamn" på tex Trane, Star, Kylinge, Brenderup, Dalavagnen??

VV=GAUP=tillverkas i Polen... Tex Skandinavia/internationell är ju egentligen Cheval Liberte-släp med andra dekaler....:angel:

Gaupen är ett norskt företag.

Inte i Sverige iaf..... :angel: Dekalerna sätts möjligen på i Bromölla... Thule är väl ändå ett "samlingsnamn" på tex Trane, Star, Kylinge, Brenderup, Dalavagnen??

Thule kan väl ses som ett samlingsnamn för ovanstående märken, de finns under THULE Trailers.

Thule har köpt dessa tillverkare under årens lopp, vissa av de finns kvar.
till exempel

Thule Trane
Thule Star i olika modeller.
Thule Horseline är i stort sett likadan som gamla brenderup.

Såvitt jag vet så har de tillverkning i Bromölla och tillverkning/utveckling i Jönköping.

;) Japp det stämmer att Thule görs i Bromölla har nyligen köpt ett sådant släp och jag har inte haft några probel att få tag i dom per telefon i bromölla de är väldigt trevliga också.

Har försökt kontakta den här Bromöllafabriken för ett kundbesök men utan nån större framgång...... Undra varför....:angel:

Jag har varit på Bromöllafabriken. Däremot var det innan det blev Thule, när de fortfarande gjorde Star-släp.

Jag var där för att jag köpte ett begangat släp som de hade återtagit från ett återförsäljare som gått i konkurs. Fick oss då en visning i fabriken för att vi köpte med lite stänkskärmar och annat som behövde bytas. Däremot minns jag inte om släpen gjordes helt från scratch där, men det var iaf väldigt mkt mer än att klistra på dekalerna som gjordes. :D Men om själva stommen även gjordes där ska jag låta vara osagt. Men jag tror det.

Men hur det är nu sedan det blev Thule vet jag inte, men jag tror nog inte att det har förändrats. De sålde ju bort "Uteboxen" för att kunna koncentrera sig på släpen helt, så jag tror nog att de fortfarande bygger släp där.

Jag vet att Gaupen ägs av ett norskt bolag, men tillverkningen finns i Polen :angel:
Tillverkningen i Bromölla lades ner förra året... Fabriken finns kvar men det är ingen produktion av släp där. Dekalerna finns där samt visst reservdelslager möjligen...

Ja, Ume görs faktiskt fortfarande i Sverige, hur kunde jag glömma det....:oförlåt..

Jovars Läckö oxå, men antalet är så få så jag tänkte faktiskt inte på dom, och med det inget ont menat utan bara att de är så få!

Reko, gör inte dom bara "vanliga" släp numera? Trodde dom lagt ner sin tillverkning av hästtransporter...??

Jag ville bara reda ut vad som hör till sk importsläp eller "svenskt"..;)

Jovars, dom säljer säkert släpen därifrån fortfarande, men dom tillverkas inte där längre..
Det jag reagerade på var att man kallar Thule för svenskt, jag har inte kommenterat deras kvalité!

fast även om tillverkningen inte skulle sje i sverige så blir ju inte företaget mindre svenskt för det.

Grejen var väl att skilja på vad nån kallade importsläp samt svenska.....:angel:

idéerna är svenska väl beprövade, det finns gott om ÅF o verkstäder o lätt att få tag i delar, det är skillnaden för mig när det gäller tex thule o importsläp.

Liknande trådar

Utrustning hästtransporten utan att den blir repig? Speciellt det gröna om det är mossa eller alger eller vad det är?
Svar
2
· Visningar
199
Senast: iNHALE
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
421
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästtransport med en häst ombord har vält i Hylte under fredagskvällen. Veterinär har varit på plats och hästen har förts bort i en...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025