Ny sadel = mör i kroppen

sissu

Trådstartare
Provred min Potrera Chica idag för första gången, har aldrig suttit i en spansk tidigare. Det blev en skrittrunda på knappa halvtimmen.

Efter halva turen så hade jag så ont i mina sittben och i hela ländryggen. Jag kände mig som en hösäck i sadeln under turen, det var en blandning av fullständig avlsappning men ändå arbetsamt.

Nu några timmar efteråt är jag mör i hela kroppen. ÄR detta normalt? Blev det så p.g.a av just avlsappningen och muskler som legat i dvala eller är det helt galen sadel för mig månne?

MVH/
 
Inget konstigt. Hade du aldrig suttit på en häst så hade samma sak inträffat i vilken sadel som än låg på hästen. Att du sen har suttit i annan sadel i åratal ger ju effekt när du ska sitta på ett nytt sätt. Det går nog över med tiden.
 
Liknelse som med att byta säng med andra ord AJ... :o Det har jag gjort tidigare till det bättre och det känns ungefär lika dant.

MVH/
 
du kanske fick en närmre kontakt med hästens rygg som fick igång ditt bäcken o höfter.
detta kan göra ont/obehagligt i början jag vet av egen erfarenhet *haha*

jag var helt mör o öm hela jag i ngr dar :D
 
Jo jag känner på samma sätt.

Jag får alltid träningsvärk i ryggen när jag rider i min Portuguesa, men jag rider rätt sällan i den också...
 
Jo, jag misstänkte nog att det kunde vara positivt, men man vet aldrig ;). Det är bara att kämpa på då, för premiäråket var rätt trevligt över lag och den låg över förväntan på "Grabben"..som inte begriper att säga vare sig bu eller bä ännu, så jag får lite på mig själv där.

MVH/
 
När jag köpte min första skolsadel (portuguesa) fick jag också ruskigt ont i början, fast jag fick ont i höfterna... :p
Antagligen öppnande jag väl upp höfterna och satt på ett annat vis. När jag ridit i den ett tag så gick det över, så det är nog bara en vanesak! :)
 
Jag har börjat med yoga, så jag ska vara redo när den dagen kommer :p
Och det är nog lika bra det, för jag känner mig ovig som ett kylskåp :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp