Ny sadel = ny häst...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HaRLeKIn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 792
H

HaRLeKIn

Hej!

Ville bara dela med mig av min erfarenhet jag fick igår. Jag kan personligen ingenting om sadlat utan behöver hjälp med sådant. Igår var kiropraktorn på återbesök i vårt stall och jag frågade honom varför min sadel åker på sned när jag rider. Väldigt obehagligt...
Han tittade på den och kände om den låg still m.m. Han sa: din häst är för rund (fet) för denna sadeln, den passar henne men inte just nu. Så fick jag låna en manskapssadel av ägarinnan till stallet och idag när jag red, det var helt underbart och min häst var SÅ pigg och glad som hon alsrig har varit, men det beror också på att kiropraktorn fixade hennes höfter för ca en månad sen...
Ja, jag ville bara säga detta...

Sv: Ny sadel = ny häst...

Vad roligt! En sadel som verkligen ligger perfekt kan göra underverk! Vet själv av egen erfarenhet innan jag hittade en passande sadel till min häst med hjälp av sadelmakare. Det var som att rida en helt annan häst!

Sv: Ny sadel = ny häst...

Ja, det är helt otroligt vilken skillnad det gör. Bara längtar till nästa ridpass.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 195
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 384
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår