Ny stationär dator

tanten

Trådstartare
Det är bara att inse. Den börjar dö. Jag måste köpa en ny burk.

Nu var det länge sedan jag var i datorköpartagen och behöver lite input.
Jag har en fullt fungerande skärm. (misstänker dock att jag inte kan få tag i drivrutiner till den lika gamla skrivaren, suck)

Fixar en ny datorn gamla skärmen?

/dagens ilandsbekymmer

Hur gammalt är gammalt? Menar du en tjockskärm/dumburk?

Men kort svar: ja, det borde funka. Men unna dig en ny skärm på mellandagsrean för dina ögons skull. Dom är verkligen inte dyra.

Hur gammalt är gammalt? Menar du en tjockskärm/dumburk?

Men kort svar: ja, det borde funka. Men unna dig en ny skärm på mellandagsrean för dina ögons skull. Dom är verkligen inte dyra.
Nä - inte tjocklåda. :) En generation nyare. Men sisådär 5, kanske 6, år?

Den är skaplig den skärm jag har. Inte utmärkt, men skaplig.

Och pengar är pengar. Speciellt i mina köksrenoveringstider :D

Den senaste dator jag köpte (för ett år sedan) var min lilla pytte-lap och på den fanns MS Office redan installerat.

Nu kollar jag runt (lugnt på jobbet...) och det verkar inte som om det ingår någonstans i nån stationär dator? Såvida det inte är med som standard i Win 8??

Någon som vet?

Den senaste dator jag köpte (för ett år sedan) var min lilla pytte-lap och på den fanns MS Office redan installerat.

Nu kollar jag runt (lugnt på jobbet...) och det verkar inte som om det ingår någonstans i nån stationär dator? Såvida det inte är med som standard i Win 8??

Någon som vet?

Officepaketet är ofta tilllval. Men openoffice är gratis så många väljer det istället.

Någon som vet?

Jag rekommenderar inte att köpa stationär dator i "köpladorna". Det finns t.ex. företag som köper upp högklassiga datorer från IT tunga företag, och rekonditionerar dessa, så att man kan köpa en billig begagnad dator, men som är kraftfullare och snabbare än de flesta som finns i vanliga hemelektronikbutiker.

Dessutom kan man välja operativ system (t.ex. problemfria Windows 7 istället för Windows 8) , köpa till (ibland ingår det) original Officepaket m.m.

Det företag jag närmast tänker på, har vi köpt ett flertal datorer från till familjemedlemmar, och varit mycket nöjda med service och bemötande.

Drivrutiner går oftast att hitta på nätet, oftast enklast att googla t ex exakta namnet på skrivaren följt av ordet "drivrutiner", ibland kanske man måste gå över på engelska för att hitta och då blir det istället "(skrivarens namn) driver", order "driver" betyder drivrutiner här.

Drivrutiner går oftast att hitta på nätet, oftast enklast att googla t ex exakta namnet på skrivaren följt av ordet "drivrutiner", ibland kanske man måste gå över på engelska för att hitta och då blir det istället "(skrivarens namn) driver", order "driver" betyder drivrutiner här.
Ja, om det är skapligt moderna skrivare. Men har de några år på nacken är det omöjligt.

Avkomman fick en begagnad skrivare av en vän som gått över till Mac. En från början lite dyrare och finare. Men den var så gammal att det inte finns några drivrutiner att få och inga drivrutiner för andra maskiner funkar heller. bara att slänga.

/tanten - som installerar skrivare på jobbet med jämna mellanrum

Ja, om det är skapligt moderna skrivare. Men har de några år på nacken är det omöjligt.

Avkomman fick en begagnad skrivare av en vän som gått över till Mac. En från början lite dyrare och finare. Men den var så gammal att det inte finns några drivrutiner att få och inga drivrutiner för andra maskiner funkar heller. bara att slänga.

/tanten - som installerar skrivare på jobbet med jämna mellanrum
Ibland finns det drivrutiner även till äldre varianter, man vet inte förrän man har letat. Ibland har man tur, ibland inte, men värt att kolla upp så man ev slipper köpa ny skrivare i onödan, lite mer så jag tänkte. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra... 2
Svar
23
· Visningar
2 032
Senast: Habina
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
685
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 088
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka