Emma-pemma
Trådstartare
Jag har ett par Graningestövlar som jag är jättenöjd med förutom att sulan inte håller. Det verkar som att det är urinet i boxarna som gör att sulan spricker och liksom murknar bort. Mest syns det under klacken. Har någon mer haft samma problem? Det är mitt andra par Graninge som blir så här. De har hållit i ungefär tre år, och det tycker jag är för dåligt för en stövel som väl ska vara svensk kvalitet. Själva läderstöveln är helfräsch, det syns knappt att den är använd.
Vet någon om det går att byta ut sulan? Någon som har gjort något liknande? Det borde ju vara lätta att lägga på en ny halvsula, men hur fungerar det med klacken? Den är ju liksom ihålig inuti, och nu har jag stora hål rakt in i den. Där räcker det alltså inte med bara slitsulan, utan hela klacken skulle behöva göras om.
Vet någon om det går att byta ut sulan? Någon som har gjort något liknande? Det borde ju vara lätta att lägga på en ny halvsula, men hur fungerar det med klacken? Den är ju liksom ihålig inuti, och nu har jag stora hål rakt in i den. Där räcker det alltså inte med bara slitsulan, utan hela klacken skulle behöva göras om.