Nya säkerhetsväst!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare KiiiWiii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 064
K

KiiiWiii

Hejsan!
jag skulle vilja ha lite tips och råd om detta med säkerhetsväst!
Har sedan jag börjat rida haft en ljusblå jätte klumpig väst på mig, hatar den innerligt men har användt den ändå!
Efter flera års klagande har mamma och pappa äntligen gått med på att köpa en ny till mig!
Så jag och mamma åkte och tittade på olika västar, men varje väst som jag provade satt dåligt! Det är så att jag har stor byst, bred rygg men ändå hyfsat smal runt midjan. Västarna (inklusive min gamla) trycker på nyckelbenen :o mycket irriterande, och efter ridningen bryúkar jag vara lite smått röd där de sticker ut! :mad:
Provade min kompis väst, hon har en racesafe! Blev helt förälskad, den var både smidig och snygg! vad tycker ni om den? eller har ni något bättre förslag? :) har ju som sagt var alltid haft min väst så har aldrig blivit så insatt i detta :laugh:

Sv: Nya säkerhetsväst!

Jag har en aerowear (airwear?) som jag tycker är underbar, men om du gillar racesafe (vilken jag hatade ^^) så har jag bara hört bra om den.

Grattis till att byta upp dig från sköldpaddsvästarna, slutade använda min gamla t.o.m. vid hoppning men älskar min nya <3

Jag har en racesafe, som jag fullkomligt älskar!! :love:
Haft den i två år nu, och kan inte tänka mig en annan (förutom möjligtvis en airowear outlyne, de ska också vara otoligt sköna).

Så jag tycker absolut du ska köpa racesafe, om de passar dig och känns bra! :D

Jag har en airowear outlyne som jag är väldigt nöjd med eftersom den är så mjuk och sitter bra :)

Jag har en aerowear (airwear?) som jag tycker är underbar, men om du gillar racesafe (vilken jag hatade ^^) så har jag bara hört bra om den.

Grattis till att byta upp dig från sköldpaddsvästarna, slutade använda min gamla t.o.m. vid hoppning men älskar min nya <3

har också en sådan och älskar den! Billigare än racesafe också ;)

Vad var det som du inte gillade med racesafe? :)
är bra att höra olika åsikter!
Hehe tackar! förstår precis vad du menar!

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Takire
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Det finns ju en uppsjö av västar och jag vet att prova sig fram är det enda sättet att VETA. Nu vill jag bara ha lite tips på vilka...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Loretta713
·
M
Utrustning Vad har ni för tips på smidig och bekväm säkerhetsväst? Provade en Racesafe idag och sådär rätt upp och ner i butik så var det inte...
Svar
10
· Visningar
4 506
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka