Nyblivna kattägare+tips på kattnamn

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare fandango
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 16 402
F

fandango

Nyblivna kattägare!

I tisdags blev jag och min pojkvän ägare till en liten kattflicka :) Var på ett katthem för övergivna katter, våran lilla misse hade hittats övergiven tillsammans med hennes syskon på en balkong... :(

Nu är hon så liten så vi måste vänta en månad innan vi får ta hem henne. Ska tinga en till unge så de får sällskap av varandra :)

Här är vår lilla sötnos :love:

vit20flicka.jpg

Hon är den till höger, med två prickar på huvudet :)

matdags.jpg

Sv: Nyblivna kattägare!

Tassetass skrev:
Skulle inte ni utomlands i vår..?

Våren eller sommaren. Det beror på, inget är bestämt ännu. Det gäller bara några månader då, och var lugn, vi vet redan vem som mer än gärna är kattägare för ett tag.

Kattnamn!

Vill ha tips på kattnamn :) Inget typiskt kattnamn, utan gärna nåt italienskt, spanskt eller grekiskt.

Både tjejnamn och killnamn, eftersom det troligtvis kommer följa hem en liten kattpojke också :)

Sv: Nyblivna kattägare+tips på kattnamn

Ska du hämta katten från Fyrkantens katthem? Känner igen bilderna. Min Alfons kommer ifrån det katthemmet men han bodde i Luleå hos en stödperson så jag åkte 30 mil t.o.r. med buss för att få hem min lill-prins.

DSC00442.jpg

Vilken av de andra ungarna är ni intresserade utav? Själv är jag såld på den här sötnosen.

greykattunge.jpg

Japp, det är Fyrkantens Katthem! Var rena paradiset för mig att vara där, katter ÖVERALLT :love:

Vilken sötnos du hämtade! Fina ögon :love: Och det var en rejäl tripp du tog för att få hem honom!

Den lilla gråa kattungen är jättesöt, men jag tror det var några som tingade den igår. Dom köpte en till katt som vi hade funderat på, en ettåring som var hur kelig och go som helst! Kändes lite tråkigt när man fick veta att han var såld... Så vi vet inte, det blir kanske denna till höger:

kattungarjour2.jpg

Ja, en lååång dag var det när jag hämtade Alfons, 12 timmar tog det och då hann jag bara gå på toa och äta en snabb lunch i Luleå innan jag vände hemmåt igen. Alfons var jätteduktig på bussen och tre dagar senare var katterna bästa vänner.

Den röda kissen var också fin, det värsta med katthem är att det finns så många fina missar att välja bland. :love:

Men jag antar att det var värt det? :) Hur många katter hade du sen tidigare?

Precis, det finns ju sååå många att välja mellan! Blev förtjusta i en liten misse som hade två extra tår på alla tassarna, såg ut som Bigfoot :D Men han kommer bli långhårig och jag har en långhårig kanin sen tidigare och känner att det räcker med pälsvård :smirk:

Jaa jag är helt kär i henne! :love: När vi var till Katthemmet hade hon så mycket att göra, eftersom hon bara är 7-8 veckor än så länge så har hon inte fått börja vara hos de äldre katterna, så hon var på en riktig upptäcktsfärd! :D Hon kommer bli rätt liten, men hon ska visst vara väldigt kaxig :)

Ja, Det var absolut värt det. Jag hade redan Oliver innan, han var drygt 7 månader när jag gav upp och insåg att jag kommer inte att få sova en hel natt om jag inte skaffar en katt till. Mitt i letandet så hittade jag Alfons i en tråd på ett kattforum och var såld, har alltid varit svag för blå katter och nu fanns det en i rätt ålder och allt (även om det visade sig att han var två månader äldre än vad vi trodde).

Här ligger Alfons och håller om Oliver som sover djupt. :love:
DSC00400.jpg

Vart i Norrland bor du?

Oj så söta dom är tillsammans! :love: :) Vi vill också ha två katter just för deras skull så de inte behöver vara ensamma. Men hon som har katthemmet har varnat oss för att det kan bli rätt mycket liv om nätterna om vi skaffar två kattungar :smirk: Men vi får väl stå ut ett tag, de växer ju så fort :)

Jag bor ca 6 mil utanför Luleå, men kommer flytta till Luleå inom kort.

fy vad söta... har själv 2 bäbisar hemma som vi hämtade för 10 dagar sen och dom är så underbara... speciellt nu när dom kommit fram till att vi inte kommer äta upp dom...
Dallas, som killen heter, hans favorit plats är på tangentbordet eller trycka på knappen så skärmen släcks... mindre kul... men det gör inget för han är såååå söööt...
Väntar på korten nu så dom kommer undre nästa vecka...

Hellre två busiga kattungar på natten som leker med varandra än en busig kattunge som biter en i tårna klockan 5 för att den är leksugen. ;)

Alfons och Oliver tackar och bockar!

Haha ojdå så söta! Ja det är ju bra att man inte äter upp dom :D Då får du ta och lägga upp bilder på dom sen! :)

Cuaifeach skrev:
Hellre två busiga kattungar på natten som leker med varandra än en busig kattunge som biter en i tårna klockan 5 för att den är leksugen. ;)

Alfons och Oliver tackar och bockar!

Ja DET kan vara lite jobbigt, kan jag förstå! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
3 061
Senast: mamman
·
B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte... 2
Svar
28
· Visningar
7 599
Senast: MonteRose
·
M
Träning Tänkte ta det här i min gammla tråd, men då får jag säkert inga svar. Min nya unga valak har ju haft lite egna ideér om hur saker och...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår