Nyblivna kattägare+tips på kattnamn

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare fandango
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 16 402
Sv: Nyblivna kattägare+tips på kattnamn

Sitter här och funderar... Vi vill gärna att våran lilla flicka ska få sällskap, men vad ska man ha? Hona eller hane?

Sv: Nyblivna kattägare!

fandango skrev:
I tisdags blev jag och min pojkvän ägare till en liten kattflicka :) Var på ett katthem för övergivna katter, våran lilla misse hade hittats övergiven tillsammans med hennes syskon på en balkong... :(
Finns det chans att ta ett av syskonen så är det ju överlägset bäst. Hona eller hane spelar då ingen större roll, risken är dock att de blir könsmogna tidigare än väntat så de parar sig om det är en av varje, så jag hade nog valt hona-hona.

Jättesöt liten tjej!!!

Spelar eg. ingen roll om hanen är kastrerad.
Jag är ganska partisk, jag gillar hankatter :D Jag har två, om (räknar..) 6 veckor ska jag hämta hem en tredje och jag har vart en gång och tittat på dem, jag ska få välja först (lyx ;) :D ) men det vart inget lättare för det..
Det finns en sköldpaddshona som är störst och tjockast i kullen, henne föll jag direkt för.. men jag vill helst ha en hane :crazy:
Det fanns en liten vit med svarta prickar som jag inte var säker på könet än, är det en hane blir det den -annars sköldpaddan.
Delikat problem detta med att välja kattunge :cool: :p :D

Sv: Nyblivna kattägare!

Jo, jag tror att det finns några syskon som inte är tingade.. Och dom är så söta! :love: Men de kan bli könsmogna tidigare då? Hmm... Men hona-hona blir inga problem när de blir äldre då?

Om vi vill ha en hane som redan är kastrerad så måste vi välja en vuxen katt, och det fanns inte riktigt någon vi fastnade för av dom... Eller jo, en, men vi funderade för länge så han blev såld :( Känns tråkigt. Så det blir nån av kattungarna.

Välja kattunge är inte lätt! :D Men du lär säkert hitta någon som man fastnar lite extra för :)

Har ni kommit på vilken utav de andra kattungarna som också ska få flytta hem till er?

Vi ska dit imorgon och kika! :)

fandango skrev:
Oj Men hon som har katthemmet har varnat oss för att det kan bli rätt mycket liv om nätterna om vi skaffar två kattungar :smirk: Men vi får väl stå ut ett tag, de växer ju så fort :)

Räkna med att få "stå ut" i ca 2år... :D Så lång tid tog det för mina att lugna ner sig. Hett tips, öronproppar!!

Sådär, nu ska även kissens brorsa få följa hem med oss! Han är vit med beiga fläckar, och väldigt lugn av sig :)

MEN, lite oroande är det ju att pojkvännen blev snuvig medan vi var där. Iofs så är det ju väldigt extremt där inne, bor ju över 30 katter där, men ändå... Får väl se hur det går...

Haha, ska komma ihåg det! :D

När flyttar de hem till er? Ni kommer inte få så mycket gjort i övrigt i början, det är helt underbart att sitta och titta på de små liven. :love:

Kan tänka mig att det är ganska mycket som åker omkring i luften när det bor 30 katter på ett och samma ställe, inte bara katthår utan även damm från kattlådorna osv.

Jag kommer ihåg när jag skulle inhandla alla prylar man behövde, jätteroligt och gå runt och klämma (det gör jag iof fortfarande rätt ofta :o ) och efter att hållt på med hästar och deras dyra utrustning så kände man sig inte så ruinerad efteråt heller... :D

Men du, är din pojkvän allergisk? Då borde ni pröva med en lånekatt först innan ni tar hem ett par ungar som riskerar en onödigt jobbig start om ni måste omplacera dem igen.

De flyttar hem hit i mitten av september, längtar sååå mycket :love: :bump:

Jo, det är VÄLDIGT extremt därinne; Över 30 katter, damm, kattlådor, kattmat, kvav luft...

Vi har redan inhandlat en klösbräda, kattlåda och lite leksaker :) Måste köpa lite mer!

Så gott som alla på min mammas sida är allergiska, utom hon själv. Min syster är allergisk och min pappa är nog lite han också. Men inte jag! *ta i trä*

Pojkvännens mamma är allergisk, men han har aldrig känt av djur tidigare. För nåt år sen var han hundvakt, en stor Golden i hans lilla lägenhet men han hade inga besvär. Men han är lite småförkyld också, men man vet ju aldrig :(

Man får lämna tillbaka kattungarna om man blir allergisk eller det är nåt annat som inte funkar. Då får de komma tillbaka till katthemmet igen.

Hur går det? Har ni hämtat hem kattungarna?

Jättenyfiken! :bump:

Vi skulle egentligen ha hämtat dom igår, men då skulle pojkvännen jobba så han skulle inte hinna vara med dom och se när de kommer till sitt nya hem. Han vill ju självklart vara med så vi ska hämta dom på tisdag istället :) Lääängtar! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
3 061
Senast: mamman
·
B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte... 2
Svar
28
· Visningar
7 599
Senast: MonteRose
·
M
Träning Tänkte ta det här i min gammla tråd, men då får jag säkert inga svar. Min nya unga valak har ju haft lite egna ideér om hur saker och...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår