Bukefalos 28 år!

nybörjare söker tips!

Svetlana

Trådstartare
Har ridit fälttävlan och hoppning i alla år jag hållt på med hästar och även med min totto som nu inte finns längre på denna jord tyvärr :(
men är nu nyfiken på western och vill gärna börja rida igen efter nåt års uppehåll,men kan inget om western..

Nyinflyttad till gestrike hammarby nyligen (nära sandviken i gävle trakten) så kan jag inga hästställen så att säga och känner inget hästfolk heller, någon kanske har lite tips på western stall,tränare eller liknande i detta område?
eller måste jag skaffa medryttarhäst som kan denna gren för att lära mig?
hur tar man liksom första steget från engelsk ridning till western utan egen häst(tiden finns inte riktit för egen häst just nu)..
tacksam för alla tips:)
 
Sv: nybörjare söker tips!

Tittade in där och fanns en hel del bra fakta:)
såg att gästrikland hade en klubb, men kanske det finns någon härifrån buke som bor i dessa trakter som håller på med western som man kan lära känna?
Kanske någon som vet nåt stall som har lite western inriktning?
Bra med någon som kan den grenen,svårt att börja själv med något nytt sådär,bara detta med utrustning till både häst och ryttare är ju en gåta hehe:p
 
Sv: nybörjare söker tips!

Kolla när din närmaste klubb har nästa tävling eller träning. Ta dig dit och prata med folk. Det ska poängteras att atmosfären på westerntävlingar är helt annan än på engelska tävlingar där alla hatar sina konkurrenter och glor surt på varandra. Alla kan prata skit med alla och hälsa på alla :)
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag är väl inte direkt någon nybörjare, har ridit på ridskola i 8 år totalt, varav 3 st på islandshäst, och jag älskar varenda sekund...
Svar
3
· Visningar
1 465
Senast: nickan1
·
L
Hästhantering Hade ingen aning om vart jag skulle sätta denna tråd så flytta den gärna om den är fel .. så här är det i alla fall, Jag äger en 20...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: lovegullit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp