Nykastrerad kattunge

Tjockepoffa

Trådstartare
Hej
I fredags 20/3 kastrerades vår 6 mån kattunge.
Råden var bl a att hon skulle vara stilla och absolut inte hoppa och klättra.
Så fort hon återhämtade sig från narkosen och började röra sig här hemma så började hon busa med vår dvärgtax. Jaga runt och kloa på honom. Hon klättrar upp i sitt "träd" och hoppar upp i sängen och i princip överallt med tratten på skallen. Jag är mest rädd för att såret ska gå upp. Men det ser fint ut.
Vi har haft många katter men det är kvicka återhämtadet har jag aldrig varit med om.
Jag kan inte hålla henne stilla.
Hur har ni, som varit med om lika, gjort.
Bör jag oroa mig för såret?
 
Jag försökte hålla vår katt stilla efter kastreringen men det var helt omöjligt. Täckte dock över klätterträdet med ett stort lakan och såg till att mat/vatten osv fanns på golvet.
Allt gick bra trots att hon levde rövare.
 
Jag försökte hålla vår katt stilla efter kastreringen men det var helt omöjligt. Täckte dock över klätterträdet med ett stort lakan och såg till att mat/vatten osv fanns på golvet.
Allt gick bra trots att hon levde rövare.

Tyvärr måste vi ha maten på bordet då vår dvärgtax är väldigt snabb med att käka upp kissens mat 😅
Skönt att höra att det gick bra för er lilla kisse trots att den levde rövare 💕
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 231
Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
8 207
Senast: Amha
·
Hästvård Hejsan! Jag har en fantastisk femårig hopphäst som jag importerade från holland för ungefär 2 veckor sedan, klinikbesiktad av två...
Svar
11
· Visningar
4 982
Senast: DGjumping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp