• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Annaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 788
A

Annaaa

har hört att man ska ta bort innehållet ur nypona innan man kan ge dem till hästen.
sant? varför?

*bara undrar*

Sv: nypon

Jag brukar ge hela nypon nu när de är färska, med "klipulvret" i mitten och allt. Hästarna gillar det, och plockar dem ju gärna från busken. Fast de nypon som ska torkas brukar jag kärna ur innan (så gott det går...), det blir så mycket kärnor och "sticksiga" småfjun annars...

aha, det har jag inte tänkt på, att man kan ge dem nypon! Har ju en buske med röda fina nypon alldeles invid stallet.
Massor med C-vit kan jag tänka mig.

joo o de bästa e att de finns överallt, kan se aningen konstigt ut bara med en entusiastisk hästmännska som cyklar omkring med en hink i byn o plockar nypon =)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 024
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 400
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka