Bukefalos 28 år!

Objudna gäster.

Sv: Objudna gäster.

Jo det behöver man faktiskt, det är många i storstäderna som nätar balkonger just för att slippa duvor. Har en kompis i Göteborg som har katt och ville näta in balkongen men en granne hade redan frågat bostadsbolaget om hon fick näta för katten, det fick grannen inte. Så min kompis drog en rövare och frågade istället om hon fick näta för att slippa duvorna på balkongen och vips så hade bostadsbolaget nätat åt henne:D

Tillägg till duvors vara och icke vara, alla som blir sugen på en egen Leif på balkongen: Duvor bär på väldigt mycket parasiter och tom samonella så det är faktiskt direkt hälsovådligt med duvor på balkongen...

Det är så pass alltså. Att inte fler använder et som argument då :angel:
 
Sv: Objudna gäster.

Den 19 April gick Leif en hemsk död tillmötes... :cry:

En stor mås eller trut var in på balkongen och hade ihjäl h*n och "åt" upp h*n, kvar låg lilla Leif med ett stort hål i ryggen... :cry:

Tyvärr så kunde väl inte Berit och Sven skydda de lilla livet från en sån stor rälig fågel...


Sista bilderna på levande Leif..



Hela familjen samlad,


Först idag på morgonen kom Sven och Berit tillbaka, och på bara ett par timmar hade de byggt ett nytt bo, men nu är både sambon och jag överens att de blir inga fler ungar på balkongen. Så nu ska matta och möget ut, har fått "bygga" över boet och knycklat ihop mattan så de inte är fullt så attraktivt att bo här sen blir de till att rensa och städa och troligtvis sätta nät eller liknande. Så denna gången hoppas jag vi e snabbare än dom.
 
Sv: Objudna gäster.

Ja verkligen. Fast jag inte var överförtjust i honom så e de e tt jäkligt hemsk sätt att dö på och nu vart han ju så stor att han skulle ju typ snart flytta ju.... :(
 
Sv: Objudna gäster.

Ja faktiskt trots Leffe inte va min favorit precis så önskade jag inte livet av honom.... :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp