Och den nya förbundskaptenen är:

Fast vad är det egentligen hon har sagt? Linda talade med sin lokaltidning Barometern och sa bland annat att det inte gick att prata med Staffan och att de saknades struktur inför OS.

Något jag kan vittna om eftersom jag var ålagd att följa den svenska uttagningen och körde än hit än dit över Europa enligt direktiv som ändrades typ hela tiden gällande var och när det de facto var uttagning för svenskarna. Ena dagen var det Saumur, nästa Luhmühlen, nästa Strzegom sedan Aachen. För mig blev det enligt Google maps 4065km och 39h bakom ratten bara på den rutten.

Vidare till Barometern sa hon att hon inte känner Fredrik B men att det kan vara bra med nytt blod och att hon satsar på OS i Tokyo.

Av detta blåste Tidningen Ridsport upp en mega-artikel enligt principen bygga höna av en fjäder där INGEN annan än Staffan uppenbarligen fick uttala sig. I artikeln totalsågade han dessutom Algotsson och var som vanligt oförstående till kritiken som han tydligen inte fått ta del av den här gången heller..

Jag läser inte så himla noga, minns bara att det ju knappast varit enkelt med Staffan. Jag syftade på artikeln där nuv förbundskaptenen ju hänvisade till uttalanden :)
 
Och resten av listan då? WNF går omkull på varannan tävling, AN , har hon ens en häst med kapacitet? SG varit borta flera månader, LSJ flera fall i rad (självklart kan det bli bra, men tajming på det?) JF, har hon frisk häst? Ständiga lagmedlemmen NL, häst med kapacitet? Lite mycket politik känns det som
 
Jag har ingen aning. Jag tänker mest att han lämnar ju dörren öppen och erkänner att han inte hunnit prata med henne. Eftersom jag är helt oinsatt i hans jobb så håller jag tummarna att han helt enkelt behövde presentera ett första lag nu och går på vad han hittills kommit fram till. Och att det i slutändan blir betydligt mer förståeligt än det varit de senaste åren.

Att man inte pratat med någon så mycket som man hade velat behöver ju inte bero på att man inte hunnit. Ett annat alternativ kan ju vara att personen inte varit helt lätt att få tag på, inte velat prata, etc. Han säger ju inte att han inte försökt, bara att han inte lyckats.
 
Och resten av listan då? WNF går omkull på varannan tävling, AN , har hon ens en häst med kapacitet? SG varit borta flera månader, LSJ flera fall i rad (självklart kan det bli bra, men tajming på det?) JF, har hon frisk häst? Ständiga lagmedlemmen NL, häst med kapacitet? Lite mycket politik känns det som


Kan du inte skriva ut namnen, det blir lättare att hänga med då.
 
Att man inte pratat med någon så mycket som man hade velat behöver ju inte bero på att man inte hunnit. Ett annat alternativ kan ju vara att personen inte varit helt lätt att få tag på, inte velat prata, etc. Han säger ju inte att han inte försökt, bara att han inte lyckats.

Ja, precis. Jag lever som sagt på hoppet! Längtar efter att det ska fungera bra. Det påverkar ju inte direkt mig på gräsrotsnivå så direkt men det är väldigt tråkigt i vår lilla sport.
 
Ja, precis. Jag lever som sagt på hoppet! Längtar efter att det ska fungera bra. Det påverkar ju inte direkt mig på gräsrotsnivå så direkt men det är väldigt tråkigt i vår lilla sport.
Fast det gör det ju.

De signaler man sänder ut - och har sänt ut de senaste åren - från högsta ledningen är att det är helt ok för svenska ledare, licensierade tränare etc. att säga precis vad de vill om vem de vill till press och i sociala medier. Medan de som aspirerar på landslagsplatser gör bäst i att de eller deras anhöriga leker tysta leken.

Denna typ av management by fear kommer aldrig leda sporten framåt oavsett nivå man befinner sig på för detta sprider sig som ringarna på vattnet.
 
Fast det gör det ju.

De signaler man sänder ut - och har sänt ut de senaste åren - från högsta ledningen är att det är helt ok för svenska ledare, licensierade tränare etc. att säga precis vad de vill om vem de vill till press och i sociala medier. Medan de som aspirerar på landslagsplatser gör bäst i att de eller deras anhöriga leker tysta leken.

Denna typ av management by fear kommer aldrig leda sporten framåt oavsett nivå man befinner sig på för detta sprider sig som ringarna på vattnet.

Såklart. Det var därför jag skrev "direkt", jag behöver liksom inte vara rädd att uttala mig för de har ingen makt över mig (som knappt ens tävlar) MEN självklart påverkar det hela sporten o ger tråkig stämning hela vägen ner till lilla jag. Därför lever jag på hoppet ett tag. Annars tycker jag det är på tiden att vi alla som tycker det går fel till verkligen försöker göra något åt detta! :)
 
Såklart. Det var därför jag skrev "direkt", jag behöver liksom inte vara rädd att uttala mig för de har ingen makt över mig (som knappt ens tävlar) MEN självklart påverkar det hela sporten o ger tråkig stämning hela vägen ner till lilla jag. Därför lever jag på hoppet ett tag. Annars tycker jag det är på tiden att vi alla som tycker det går fel till verkligen försöker göra något åt detta! :)

Eller jag kanske redan har börjat genom att vara först med att kommentera Tidningen Ridsports artikel på fb med uttalandet från Fredrik där jag ville ha svar på varför man släppte ett ej genomarbetat lag. Har nog svårt att hålla tyst (men kan liksom inget om uttagningarna så svårt att tycka så mkt då).
 
Borde inte LA vara en av de allra första man pratar med? Den mest meriterade med två hästar kvalade till OS. Att släppa laget innan man pratat med alla är IMHO mer eller mindre tjänstefel. Varför börja sin bana med att klanta sig? Och tala om att hennes frispråkighet ligger henne till last. Jag tycker det är sanslöst

Frispråkig och kvinna är ajabaja ! Tycker det är rent fördjävligt rent utav sagt !
 
Fredrik har pratat med Linda många ggr enligt Linda själv. Detta kom som en total överraskning för henne !

Tur att man inte aspirerar på något landslag alltså, är ju redan rökt gällande uttalanden :D

Men jag har ju Italien och Norge jag kan konvertera till :sneaky:
 
Fredrik har pratat med Linda många ggr enligt Linda själv. Detta kom som en total överraskning för henne !

Tur att man inte aspirerar på något landslag alltså, är ju redan rökt gällande uttalanden :D

Men jag har ju Italien och Norge jag kan konvertera till :sneaky:

Tycker alla kan joina Chefen i Finland!
 
Fredrik har pratat med Linda många ggr enligt Linda själv. Detta kom som en total överraskning för henne !

Tur att man inte aspirerar på något landslag alltså, är ju redan rökt gällande uttalanden :D

Men jag har ju Italien och Norge jag kan konvertera till :sneaky:
Linda har ju dessutom uttalat sig idag att hon ställt en direkt fråga om vrf hon inte är med, men bara fått undvikande svar.

Att sedan fd förbundskaptenen hejar på Fredrik i en kommentar till Hippsons nyhet på fb, vet jag inte riktigt hur man ska tolka.:confused::crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp