Blandrastik

Trådstartare
Såg en bild av dessa underbart häftiga varelser, och vill bara ha en. Är det någon i detta avlånga land som har en och vill berätta. Bör man ha två, funkar den med hund, ute eller innekatt?
(Leverantörer har jag redan hittat, jag vill veta mer om din katts personlighet.)

Sv: Ocicats

Jag har ingen själv, men flera vänner som föder upp dem.
Det är en aktiv, trevlig ras. Funkar bra ihop med de flesta andra aktiva katter, och hundar med för den delen. Jag skulle inte ha en ensam eller tillsammans med en "soffpotatis", de behöver aktivitet.
De är innekatter allihop, det är ju få uppfödare som säljer som utekatt (inte jag heller...).

Katten heter IC S*Coco-Donna's High Riser:
Snygging!

Oci in action

Det är härligt med roliga, pigga och intelligenta katter, även om man drivs till vansinne när de rejsar hela nätterna :devil:

Själv har jag bla ett sånt här litet monster evil :devil: . (Nu är hon iofs ett kilo större, men fortfarande ett litet kvicksilver) Hon och gammelmorfar (12 år!)wrestlar många timmar per dag, och när han vilar mellan rejsen ägnar hon så åt att sprida alla leksaker matte samlat ihop i en korg... Fruktansvärt jobbiga, men med en så enorm charm att man aldrig kan bli arga på dem :love:

Jag har två ocikatter, vill du fortfarande veta mer om rasen och dess egenskaper så får du gärna höra av dig till mig så ska jag berätta. Givetvis skiljer det från individ till individ men generellt sätt så är de väldigt livliga. Jag tycker det är en stor fördel för både ägaren och katterna om de får vara minst två. Som ägare måste man annars aktivera katten mycket, det är i alla fall min erfarenhet, är de två så roar de varandra i stor utsträckning. Dock behöver de ändå ganska mycket uppmärksamhet.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 072
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 177
Senast: Asko
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka