Ögonblick

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man rider och rider och rider. Ofta är resultatet samma, samma. Eller så får man till något som är bättre än förut och då blir man ju glad. Sen finns det de där wow-upplevelserna, där världen stannar och nivån på ridningen plötsligt är flera steg över standard. Ett litet besök i framtiden skulle man kunna kalla det.

Sen när wow-upplevelsen gått över så undrar man vad sjutton man gjorde för att hamna där. Det är ju mer regel än undantag att man inte hittar tillbaka.

Idag hade jag ett, eller rättare sagt två, sådana ögonblick. Jag och senioren travade på hemvägen och plötsligt upplevde jag en självbärighet och en balans jag inte känt förut. Visst har vi varit där och nosat tidigare, men nu var det extra tydligt. Senioren var helt med mig, varken bakom hand eller mot handen, mellan hjälperna och med bara ett ytterst lätt stöd på tygeln. Tidigare har jag fått ha mer kontakt med tygeln men nu bar han sig själv bättre och tygeln fanns bara med för finlir. Så skoj!

Men efter en skritt på längre tygel så hittade jag så klart inte tillbaka. Nåväl, det var kul så länge det varade. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min sjukskrivning går ut om en månad. Sen vet jag inte alls vad som händer. I september ska jag ju göra NP-utredningen. Vad det kommer...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 173
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp