Ögonbryns-make up

Koltrast

Trådstartare
Mina ögonbryn har blivit så tunna(tack vare en puckad sköldkörtel) och jag tycker inte att det är så klädsamt. Nu har jag börjat fylla i dem med hjälp av en ögonbrynspensel och en gammal grå-brun ögonskugga, men eftersom brynen är det enda jag egentligen alltid sminkar och illa målade bryn är vansinnigt fult vill jag köpa vettiga prylar att greja med.

Vill helst ha både en bra penna och skugga, men när jag kikar runt lite är det en verklig djungel.

Vad använder du? Märke, produkt, pris? Nöjd/missnöjd? Bilder på resultat med olika produkter vore toppen!
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag använder en "tri brow shadow" tror jag den heter ifrån makeup store, det är en svart en brun o en ljusare skugga så man kan mixa rätt nyans till sina ögonbryn. Dock så använde jag mest den bruna så istället köpte jag deras "kak" eyeliner som är brun. Den applicerar jag med en pensel och borstar ut m ögonbrynsborste.

har även en ögonbrynspenna från H&M "ritar" i där jag vill ha fylligare bryn och borstar ut med borsten som medföljer, klart det snabbaste o lättaste alternativet tror en penna kostar 39:- eller så.

bild: http://cdn1.cdnme.se/86864/6-3/picture0162_521fb1cbddf2b32bb5ee9906.jpg

Fyller inte i mina bryn så mkt de är ganska mörka naturligt. Fast jag brukar ändå färga dem bruna för jag tycker de håller formen mkt bättre då. Då färgar jag med Coloran.
 
Senast ändrad:
Sv: Ögonbryns-make up

Åh, jag har funderat på den från Make Up Store, men tänkt att det skulle bli just som du skriver, att bara en färg skulle gå åt. Tycker det känns lite onödigt.

Annars är största "problemet" jag har med ögonbryns-make up när de drar mot rött. Det ser verkligen inget vidare ut på mig och därför vill jag hitta en skugga och en penna som inte är för varma i tonen.
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag har ljusa, ljusa ögonbryn och använder Studio Eyebrow Kit från e.l.f.
Den är toppen!

Just nu är den dock out of stock, men den finns i fyra olika färger. :)
 
Sv: Ögonbryns-make up

Satt just och läste recensioner av den och bestämde mig för att beställa den när jag såg att den var slut. Tror faktiskt att jag väntar tills den kommer in istället för att köpa nåt annat, den verkar himla bra.

Vilken färg har du och drar den mot rött överhuvud taget?
 
Sv: Ögonbryns-make up

Den som jag har medium och där har själva pudret en lite varm ton som jag uppskattar, och eftersom det är brunt så är det ju ganska omöjligt att inte ha någon värme i det liksom. Vill du ha helt utan värme så ska du nog välja ash.
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag fyller nästan alltid i mina ögonbryn för jag tycker de är glesa, men imorse upptäckte jag osminkad i badrumsspegeln att de ser ganska bra ut nu även utan ifyllnad!

Men de ser ju mycket tätare ut med lite färg.. jag använder precis som flera här Tri brow shadow från Make up store. Brukar blanda den ljusare och mörkare bruna så båda har gått åt nästan lika mycket. Den svarta färgen använder jag ibland som ögonskugga, i sotningar. Så jag tycker den är värd att köpa faktiskt :) Vill man bara ha en av färgerna så finns de i paletten att köpa separata också.

I somras har jag även testat en vattenfast ögonbrynspenna, Isadora eyebrow pencil, mörkbrun. Jag tyckte den var bra men lite "kladdig" och svårbearbetad, den där hårda borsten i ena änden behövdes verkligen. Använder den hellre som eyeliner nu!
 
Senast ändrad:
Sv: Ögonbryns-make up

Anastasias ögonbrynspenna samt skuggor är helt överlägsna när det gäller ögonbryn :bow: Och de många skönhetsbloggare skulle nog hålla med mig.

En nackdel kan vara priset dock. Köpte mitt kit för 750:- men ska man bara ha någon enstaka grej blir det nog billigt :)
 
Sv: Ögonbryns-make up

The Body Shop brow and liner kit använder jag och är jättenöjd. Innan hade jag den från make up store men gillar denna mer.

Dessutom får du säkert hjälp att någon visar hur du ska lägga. I alla fall om du kommer in till mig i Linköping;)
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag använder en penna från HM som kostar typ 25 kr eller något! Har även två från Mary Kay som används ibland. Den från Hm heter ljusbrun :)

Såhär ser det ut.

14145_10151136856753333_814780919_n.jpg
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag använder Make up stores ögonskugga Kakaw, den är mörkbrun utan rött i, och så har jag en snedskuren ögonbrynspensel att måla med :)

Har även hört att sådana där ögonfransserum (typ xlash, neulash och vad de nu kan tänkas heta :p ) som ska ge långa fylliga fransar funkar på ögonbryn också, men jag har inte testat själv..
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag har tri brow shadow och en penna i färgen taupe från MUS samt en snedskuren ögonbrynsborste från MAC.

8e9903c00b0611e3bb0822000a1fbacd_7.jpg
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag har den icke vattenfasta från Isadora, deras eyebrow pencil. Har haft den ungefär huuur länge som helst och har använt den rätt mycket. Gillar den verkligen! Min nyans har inget rött i sig tycker jag, men jag fick hjälp på Kicks att hitta rätt nyans. Annars hade jag travat hem med helt fel. :o Tycker man kan fylla i precis som man vill, antingen hårt och rejält eller bara lite lätt så det knappt märks. Använder borsten om jag råkat dra i för mycket.
 
Sv: Ögonbryns-make up

Jag skulle tipsa dig om att lägga pengar på en riktigt bra ögonbrynsserum som gör att de växter snabbt och blir täta och fina. Även om de kostar ett par hundralappar kommer du inte ångra dig! Jag använder annars en penna för att få till konturerna och sedan enligt mig världens grymmaste ögonbrynsskugga som är en palett med två färger en mörkare och en ljusare man kan blanda om man vill, detta lägger jag med lätt hand för att bara träffa håren och inte huden. När du tagit upp skuggan på penseln blås på den före användning så ev lösa småkorn inte trillar av och lägger sig på ansiktet och förstör din sminkning :)

tillägg: min ögonbrynsskugga kommer också från Body Shop och är otroligt bra och prisvärd
 
Senast ändrad:
Sv: Ögonbryns-make up

Jag använder Isadoras ögonbrynspenna light brown. Så himla bra. Använde tidigare H&Ms egna billigare penna, men slutade använda den så fort jag testat Isadoras :d Har numera köpt på mig ett lager ifall att den skulle ta slut, haha.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp