ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Undrar hur de lägger upp bugdeten för klubben, om de får 300 000 kr i bidrag(om det är en engångssumma står iofs inte), men ändå inte klarar sig?

Vi får inga bidrag, och har låg ridavgift, men här går det med plus.

Läste nu vidare och såg att de fick 80.000kr/år.
 
Senast ändrad:
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Tja ni kanske inte betalar några löner... åtminstone inte vitt.
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Eh. jo.. :smirk:

Det var inte menat som någon kritik mot klubben, jag undrar mest vad som GÖR med pengarna?
Tänkte om någon visste det..
Någonstans måste det ju ha gått väldigt fel om de går back trots så pass stort bidrag.
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Nu är det inte den aktuella ridskolan i Järpen som får 300 000 kr i bidrag/år utan en helt annan ridskola i Jämtland enligt ÖP:s artiklar
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Ja det är möjligt, men de får fortfarande 80,000 kr/år, och det är fortfarande väldigyt mycket :crazy:
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

80 000 låter mycket för den som inte är insatt... i dagens värld räcker dock 80 000 inte till särskilt mycket !

Hovslagare till 15-20 lektionshästar hamnar på sådär en 100 000 per år :(

Så, att göra av med 80 000 i bidrag är ganska snabbt ordnat...
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Jag är ganska insatt i min klubbs ekonomi, därav blir jag lite fundersam.
Vi får inga bidrag alls. Har fått 20,000 något år, och sen lite de första åren.
Men vi ligger som sagt ändå på plus, och har låga ridpriser.
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Det kanske är för att dom har höjt stallhyran för inackorderingar som dom går plus i din förening :)

Ni har inte någon anställd stallpersonal om jag minns rätt, utan bara en gubbe som jobbar för att slippa stallhyra.

Löner kostar pengar.... men det finns ju annat som också kostar och det går knackigt för många ridskolor, sen finns det ridskolor som det går ganska ok för också.
 
Sv: ÖP har granskat läget på länets ridskolor

Det är inge stallhyror som är höjda.

Och det finns en som jobbar på halvtid + 2 ridlärare.

Ja det är klart att det är olika för alla. Men jag blir ändå nyfiken på hur dom gör för att gå minus, det är synd att ingen därifrån skulle kunna svara var det är det brister :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Järpens ridklubb har beslutat att lägga ned ridskoleverksamheten från och med april. - Vi har för få ridskoleelever, säger Eva...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Järpens ridklubb fortsätter sin verksamhet. Det har klubbens styrelse beslutet efter att Åre kommun inför 2009 beviljat över 200...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Åre kommun ställer nu krav på Järpens ridskola innan nya bidragsmedel betalas ut. Samtidigt försvåras ärendet av att Järpens...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Det är fortfarande oklart om det blir nya kommunala bidragspengar till hotade Järpes ridklubb. Representanter för ridklubben...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp