öppet brev

Sv: öppet brev

Folk glömmer så fort och många tror ändå inte på vad som hänt.

Jag kommer ihåg när en av hästskötarna hos Schockemöle hade filmat träningarna i ridhuset där barreringsmaskinen gjorde hål i ridhustaket. Idag är Schockemöle ett jättepopulärt märke bland utrustning. Alla verkar ha glömt.

Jag kan inte förmå mig att köpa Schockemöle än idag då jag kommer ihåg videofilmerna.

Fast Paul Schockemöhle har inte med märket Schockemöhle Sports att göra, det är en man vid namn Franz Schockemöhle som står bakom utrustningen.
De har endast efternamnet gemensamt! ;)
 
Sv: öppet brev

Funderade på samma, då jag vet att jag hittade fler historier samma dag som programmet sändes.

Nu bor jag i samma landskap som CAF är verksam i, men här har CAF länge haft dåligt rykte. Jag har hört flera historier om företaget. En häst med massor fel på, men de valde att behandla hästen själv då de misstänkte att den skulle säljas vidare utan behandling om den lämnades tillbaka. En annan historia där en bekant köpte en (frisk) häst som var inlämnad för försäljning hos CAF. Dock sålde tydligen CAF hästen för billigare än tidigare ägaren och CAF hade kontrakt på. Jag har inte några detaljer i fallet mer än att det gick till rättegång, men jag har inte koll på hur det slutade.
 
Sv: öppet brev

Kl
Jag personligen är hundra på att det inte försvunnit länkar på Google det är samma som de varit långt innan programmet . Jag vet detta eftersom jag haft oerfarna vänner som skulle köpa häst varpå jag kollat försäljaren och samma länkar är de som ligger där nu .
 
Sv: öppet brev

Finns även en dom mot henne gällande hävning av ett köp av hästen Ovation. CAF förlorade i både TR och HovR- Hon fick, utöver att återta hästen och betala tillbaka köpebeloppet, betala skadestånd på ca 55 000 kr och rättegångskostnader på snabbt avrundat 160 000 kr.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 692
Senast: WBanna
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Anon89
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp