Öra+Utställning

Zizzy

Trådstartare
Har en valp på foder som fått ett krokigt öra. :(

Vi har kikat på bilder och sett att det fattas lite lite päls på ett ställe mitt på örat, där det senare blev som en liten brosk knöl.
Först trodde fodervärden att det var ett myggbett, men när det inte försvann efter en vecka, så ringde hon och berättade att tösen hade som en liten brosk kula under hunden. Jag och de veterinärer hon har pratat med och kikat på örat är med all säkerhet att detta är en efterföljd av en vass valp tand.
Nu har dock örat vikt sig bakåt litet av broskbildningen. :(
På vet intyget som medföljde vid leverans står ju inget, och finns bara bilder som visar att örat inte var böjt tidigare, och en liten hårlös prick där det började.. Och hennes veterinärer(bor en bit bort) vill inte skriva intyg på att det är en skada, då de inte sett valpen som liten..
Vågar jag fråga min veterinär(är på semester nu) om hon ids kika på valpen och skriva intyg? (blir ju onödiga och dyra resor med det kan det vara värt.. )

Så, är det helt kört med utställnings karriären som inte ens han börjat?

*sorry för svamligt inlägg, håller på o gör mig i ordning ska på middag*:angel:
 
Sv: Öra+Utställning

Jag hade pratat med min egen veterinär, som kunnat intyga att valpen inte hade ett skadat öra vid 8 veckors ålder, och att det alltså har tillkommit efter födseln och då ska hunden kunna ställas ut.
 
Sv: Öra+Utställning

Ska testa detta så fort hon är på plats efter sin semester och hoppas det går vägen..

Vore ju aptråkigt om jag inte kan ställa ut henne alls.. :(
 
Sv: Öra+Utställning

Lite svårt att föreställa mig det hela men prata med egen veterinär.
Är det en lös broskbit, kan man kanske plocka bort den på något sätt.
 
Sv: Öra+Utställning

Kan du inte be att få journalen från den veterinärstationen fodervärden varit på? Då kan då visa din veterinär vad som hänt från vet. bes till idag.
 

Liknande trådar

B
Övr. Hund Min väninna har köpt valp av liten terriermodell. På veterinärintyget står det "för dagen lindrigt överbett". IRL skiljer det 3-4 mm och...
Svar
12
· Visningar
1 904
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp