Östgöte kräver att ponnyköp ska återgå

(Kristianstadsbladet)
I nästa vecka inleds en tvistemålsförhandling inför tingsrätten i Hässleholm, där en man kräver att köpet av en ponnyhäst ska återgå. Utöver köpeskillingen på 50000 kronor kräver han också ett skadestånd på nära 20000 kronor av den kvinna från Hässleholmstrakten som sålde hästen till honom i början av april månad 2004.

http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051123/HASSLEHOLM/111230816
 
Sv: Östgöte kräver att ponnyköp ska återgå

OM det nu stämmer att köparen fått ut livförsäkringen på ponnyn så förstår jag inte vad de bråkar om? Visst, jag skulle bli heligt f-bannad om ponnyn jag köpte visade sig ha fel som var äldre än vetrinärintyget vid köp, men säljaren kanske inte visste om det, ponnyn hade ju trots allt tävlat med goda resultat. Och man beropar väl återköp INNAN man utförsäkrar ponnyn? Ska de ha dubbelt med pengar för ponnyn eller???

Trots allt så vet vi ju bara det som står att läsa i artikeln och vet inte hur jargongen mellan köpare-säljare varit!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Under två år har Hässleholms kommun satsat på hästsektorn. Detta har resulterat i bland annat elva nya företag...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Sösdalaortens Ryttarförening får inte mer pengar till sitt ridhusbygge, utöver de 887000 kronor man fick i fjor...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Scener i en dramadokumentär om Vilda Västern-banditen Billy the Kid ska spelas in i Hässleholm. Kommunens...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Det kostade cirka en kvarts miljon kronor i arvoden till advokater och vittnen att tvista i tingsrätten om en...
2
Svar
34
· Visningar
4 863
Senast: Bulleribock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp