Bukefalos 28 år!

Övergivna katter!

B

burken

Jag blir så f........, läser i dagens KvP om en hel kattfamilj som hittats i en container här i Malmö.Mamma + 7små bebisar, kastade åt sitt öde. Mamman gick utanför containern och jamade, tack och lov såg någon det och blev misstänksam. I containern hittades lådan, väl igentejpad med 7 små liven. En hade inte klarat persen, men de andra var OK.Några sidor längre fram står att läsa om en kvinna i Halmstad som avlivar kattungar genom att stoppa ner dem iglasburkar och på med locket. Kväver dem alltså! Hon hade dessutom katter bundna i trädgården under miserabla förhållanden.Hur FAN är folk funtade??? Huvudmuttern måste ha släppt, hur kan man sova gott om natten. En eloge till föreningen som tog hand om kattungarna! Hur göra för att komma åt sånt svineri???? :devil: :devil:
 
jag blir så förbannad när jag hör sådant.
läste i tidningen om conteineren...
säkert samma som du hadde läst.
jag blir galen på sådanna folk,
att dom har samvete till det alltså....
jag blir tokig :mad: :devil:
 
Vi har en granne som "tar hand om" katter som far illa. Han har runt 20 st och ett ganska litet ställe. Resultatet blir att det är dom starkaste som kommer åt maten och det springer jättemagra katter hos oss och tigger mat. Senast idag såg jag en som bara var skinn och ben. :cry: Kunde inte gå riktigt den vinglade. Matar man dom blir dom ju kvar och vi har ju redan 3 egna...
 
Ärligt talat tycker jag att du ska anmäla honom.
Jag har själv 3 katter varav två är från ett katthem i stockholm.
Att ha 20 katter och inte utfodra dom separat är inte schysst eller ens välvilligt. Om du anmäler honom kanske katterna kan få en ärlig chans.

Sen får vi lov att inse den bittra sanningen:
man kan inte rädda alla... :cry:
 
Jag personligen tro att det tyvärr måste bli lag på någon sorts märkning ,som det nu är på hästar och hundar.Människor måste förstå att dessa varelser är också djur som behöver omvårdnad,och inte lämnas vind för våg när man inte längre har lust eller tid att sköta om dem. :(
 
Tror personligen inte att det skulle hjälpa Jag kan inte tänka mig att de skulle låta märka alla stallkatter som springer vid för våg.Enda chansen är nog att vi försöker höja kattens status, det gäller såväl våra husisar,som raskatter! :confused:
 
Det är idag tillåtet att skjuta omärkta katter som är på mina marker. Men hur lätt är det att se om katten är öronmärkt eller inte? Därför har min katt som går ut alltid ett reflexhalsband på sig. Lillkatten kommer få ett hon också när det är dags.

Alla mina katter är öronmärkta och införda i kennelklubbens kattregister. Om det händer något med dom får jag iaf veta det. Det är motivering nog för mig.

Om sen bara människor kunde kastera sina katter så att vi kunde dra ner på kattbeståndet så stiger värdet på katterna och folk kanske börjar bry sig mer om sina katter och konsekvenserna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp