ögon lysning

Sv: ögon lysning

Är det bara om kenneln säger så
eller är det för tävling eller utställning

Jag har ögonlyst mina hundar för att jag ev ska använda dem i avel, men även för min egendel.
Hunden behöver inte ögonlysas för att ställas ut eller något sådant.

Men i övrigt de kostar ca 450 kr eller billigare att göra deta så varför chansa..jag gjorde de direkt närdom var 1 år och jag får göra om de om 1 år men det är de absolut värt!

Nej, det finns inga krav på att en rottis ska vara ögonlyst, så till vida att det inte finns några krav från uppfödarens sida förstås (tror detta blir vanligare och vanligare). Men för tävling/utställning krävs det inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
267
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 126
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 122
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 512
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka