ögoninfektioner

annaa

Trådstartare
Min lilla ponny har sedan början av sommaren haft problem med rinnande/geggiga ögon. har tvättat regelbundet med sånt där ögonskölj för människor. det blir lite bättre av det, men försvinner ju inte. Nån som har nåt tips på vad man kan göra?

Sv: ögoninfektioner

Min lilla ponny har sedan början av sommaren haft problem med rinnande/geggiga ögon. har tvättat regelbundet med sånt där ögonskölj för människor. det blir lite bättre av det, men försvinner ju inte. Nån som har nåt tips på vad man kan göra?

Men varför har du inte tagit ut veterinären och fått antibiotisk ögonsalva? Den använder du ca 3 ggr/dag under angiven tid (ca 1 vecka) och så försvinner det. Det är inte bra att vänta så länge med behandling.
Mina hästar får tyvärr sådana infektioner flera gånger per sommar, pga insekterna, när de ibland kliar av sig flughuvorna.
Vissa hästar är extremt känsliga för insekter. Mina är beroende av dessa från ca mitten av April.

Sv: ögoninfektioner

Hej hej!!!

två av mina hästar fick oxå ögoninfektion i slutet på sommaren. Det berodde på att stungflygorna hade lagt ägg i ögonen. Vi fick en salva utskriven av veterinäre, sen var det borta efter nån vecka.

:banana: :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Fiorano
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur