Bukefalos 28 år!

OJ!! vad händer!

Q

Qudexco

var och provade hjälmar idag...vill ha en sån där GPA eller vad heter det..en sånn med vitt streck på iaf:) var ner till granngården och hittade en väldigt fin en men när jag hittat min stl (58) och satte den på huvet och tyckte att det kändes konstigt. kändes som om hjälmen satt liksom på huvudet om nån förstår. kändes som om jag lika gärna kunde ha satt en te kopp på huvet. jag tänkte att jag kanske blivit tjockskallig eller nått och provade nästa stl som blev 60-61 men nej samma sak bara att denna inte satt bra för att den var för stor också pluss att den satt uppe på huvet.. jag gick till spegeln och fick världens skratt anfall. alla i affären kollade på mig och jag kunde inte sluta. jag hade ett huvud som var minst 1m långt!! haha jag privade en annan med sånna där läder spännen men likadant med den! vad är dett!! min vanliga hjälm är inte alls så ju!! :rofl: :rofl: :rofl:
 
GPA är säkert bättre kvalité men IRH är hur mycket skönare som helst och kostar några hundralappar mindre. Och med den har jag överlevt en obehaglig vurpa. Rekomenderas starkt! GPA hjälmarna är lite obekväma. :angel:
 
ok har ingen aning vad de olika förkotningarna står för osv kallar helt enkelt hjälmar med vitt streck för GPA hjälm :angel:
 
tycker GPA titan är mycket skönare, har haft en IRH men den är PÅ TOK så mycket klumpigare...
 
Alla huvud är olika. Jag hade tänkt mig en GPA hjälm, men det blev en Charles Owen istället, den var så otroligt mycket skönare för mig, medan ungarna ´tycker att GPA är skönare.
 
Jag har både en GPA Titium och en John Withaker-hjälm och båda är sååå mycket skönare än "vanliga" hjälmar. Tycker jag alltså. :)
 
:confused: Hjälp en undrande! Jag vill verkligen köpa en GPA-hjälm eftersom de är så sköna, men 4000 för en hjälm är mycket pengar. Vad är det som motiverar priset? Vad är bättre än andra hjälmar typ champion? Är hjälmen mer hållbar än andra, jag menar om jag köper en hjälm för 4000 och kommer hem och tappar den från hög höjd, eller åker av på huvudet det första jag gör. Är det bara att slänga sin 4000-kronorshjälm direkt, som alla andra då? Och vad gör titanet i titanhjälmarna?

Många frågor från en sedan länge sugen GPA-intressant! Men jag skulle gärna vilja veta...
 
De största skillnaderna är att den är väldigt lätt + att ventilationen är super.
Jag blir aldrig svettig i min GPA, jag känner liksom hur det fläktar i håret under hjälmen. :)
 
men är det isåfall inte väldigt kallt under vintern att rida med en sådan hjälm..eftersóm den fläktar så mycket..
jag skulle köpt en Charles Owen..om jag var du!
 
Jo lite kyligt är det ju om man rider fort :D det är därför jag rider i min Withaker hjälm på vintern. ;)
 
Skillnaden mellan en gpa och en kopia/"vanlig" hjälm är att den dels har ett mycket avancerat ventilationssystem och nej, man behöver inte byta den om man åker av med huvudet före. Den håller för i princip allt och de är ju så sköööna!!
 
Åker man i marken med huvudet före ska man ALLTID byta hjälm!
Finns ingen hjälm som man kan vara säker på att den håller för det.
 
precis som alla huvuden så har olika hjälmmärken olika form.

Hade själv väldigt svårt att hitta en hjälm som passade min "äggskalle" :crazy: men hittade tillslut en Casco Youngster som är helt underbar :love:
red hoppträning med den i somras under d varmaste dagarna och huvudet var det ENDA stället där jag inte var svettig..
Den ställs oxå in för att passa ditt huvud perfekt för maximalt skydd OCH Casco fick höga poäng i hjälmtestet i nys Hästmagazinet. :D
 
Har en JW och en GPA har haft en IRH. GPAn är något skönare och inte klumpig alls...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp