Ökenråtta med långa klor

Eskita

Trådstartare
Har två ökenråttor varav den ena börjat få väldigt långa klor. Någon som har bra tips på vad jag kan ställa in i buren så att hon sliter dom mera?
Har inte försökt klippa klorna än, tror inte att det är så lätt efter som hon inte sitter still :cool:

Sv: Ökenråtta med långa klor

Har två ökenråttor varav den ena börjat få väldigt långa klor. Någon som har bra tips på vad jag kan ställa in i buren så att hon sliter dom mera?
Har inte försökt klippa klorna än, tror inte att det är så lätt efter som hon inte sitter still :cool:

Är det en bebis eftersom hon ännu inte är tam nog fast då borde inte klorna hunnit bli så långa....har aldrig behövt klippa klora på våra gerbiler. ge dem massa möjlighet att gräva och kuta fritt så brukar det lösa sej....;)

Har fött upp gerbiler i några år sedan tidigare och har alldrig riktigt haft det problemet med långa klor på gerbiler, man ska ju vanligtvis inte klippa dom, men som sagt behöver dom mycket att gräva på(i, tänk ut saker dom använder tassarna till, t.ex små stänger.

Läste någonstans om att det var bra att sätta in en lerkruka till dem, så slipas klorna ner när de krafsar i den :)

Läste någonstans om att det var bra att sätta in en lerkruka till dem, så slipas klorna ner när de krafsar i den :)

Det är nog inte så dumt nej, har hört nån annan som lagt in en sten. Men den får ju inte vara alltför stor då, för då kanske det inte finns plats kvar att röra sej på. Fast man kan ju lägga in den bara delar av dagen kanske?: confused:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Skjøldur
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Breen
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025